datum výroby akumulátorů

Josef Zeman jozem na volny.cz
Neděle Červenec 14 12:28:40 CEST 2019

Tak ještě jednou.
Na řádek s 12V/9Ah jsem zapomněl. Je to už dlouho, co jsem to četl. To
je ale taková klasika. Ještě bývá 7,2 Ah. Nicméně UPS bude asi Eaton,
že? O akumulátorech je známo jen, co jsou typově. Výrobce se nepřiznává,
takže Panasonic to s největší pravděpodobností nebude. Pokud jsou tam
déle, než čtyři roky, tak budou po smrti. Jestli jich je hodně,
nechcete do toho vrážet peníze a UPS není v kritické aplikaci, tak to
chce baterkový test, který většina UPS umí z menu. Testne si baterky a
zřejmě vyhodí alarm. Jestli to neumí, tak testnout ručně. Voltmetr na
každou baterku, změřit naprázdno a pak překlenout cihlákem, aby musela
zabrat. Z poklesu napětí spočítat vnitřní odpor. S trochou štěstí bude
pár baterek výrazně horších, které budou degradovat celý akupack. Jeden
článek jedné z baterek v akupacku z desítek baterek úplně stačí, aby
byl celý k ničemu.
Pokud je ale někde, kde je opravdu potřeba, tak se baterky běžně mění
po třech letech.

Zeman