Jak na kalibracni krivku?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 25 18:30:35 CET 2019

Zdravim,

porad si tu hraji s merenim napeti zdroje a celkem mi to chodi, resp.
ukazuje to neco podobneho, jako multimetr, co je k tomu pripojeny.

Akorat za AD prevodnik ma daleko k linearite, takze pokud srovnam nejakou
kalibracni konstantou zobrazenou hodnotu na hornim konci rozsahu, nesedi
dole ani vprostred. Takze asi rozdelit rozsah na nekolik casti a pro kazdy z
nich pouzit samostatnou konstantu. Ale jak? Znamena to, ze na predelu tech
casti to na vystupu udela "zub", zobrazena hodnota skoci vic, nez odpovida
zmene na vstupu. Jak se tohle dela "doopravdy"?

Pro technicke stouraly - ano, je to zbytecne a nepotrebuju to. Ale chci to
:) Je to porad takove hrani - zatouzil jsem po tom, aby muj zdroj ukazoval
napeti ne na neprosvicenem LCD, ale na ctyrmistnem LED displeji, a i kdyz
nebudou hodnoty absolutne presne a bude to treba cestovat se zahratim
zdroje, uvidim alespon skokovou zmenu v odberu proudu v radu miliamper.

Pro tento ucel jsem pouzil moduly s TM1637, pripojil je k Arduinu (Pro Mini,
nadratovane do fyzicky prime nahrady tech modulu s 7106) se zapnutou vnitrni
referenci a nasel knihovnu pro oversampling, kde za cenu jistych casovych
ztrat autor dostava k 16bit rozliseni. Kupodivu to vypada, ze to celkem
funguje - ano, dala by se pouzit lepsi reference, dal by se pouzit lepsi AD
prevodnik, dalo by se na to cele vykaslat a nechat, at si to maluje co chce
:)

No a jak to tedy cele zkalibrovat, aby mi neskakala zobrazovana hodnota na
predelech tech useku? Nejak mi k tomu chybi vyfutrovani nejakou teorii...

Diky za dobre rady (ty, ktere mi budou rikat, ze se na to mam vykaslat, za
dobre tak uplne nepovazuji :)

Pavel Kutina