CNC chyba osy Z

Jaroslav Lukesh (seznam IMAP) lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 18 01:15:56 CET 2019

Tak jsem to vyčistil, namazal lithiovkou (která lithium viděla z kosmu neboť
je jako světle zelené sklo), no ale jiná už není, krásná bílá je dneska už
dyzgrymynační a zakázaná, protože je co? No bílá přece! No a co byste řekli?
No je to tam, na všech osách chyba pozice. XY sice velmi malá, ale je.

Krokáče normálně protočím za ten knoflík v prstech. Tedy zlehka, aby PZ
nekontroval že utahuju v prstech moment na půlmetrový klíč. Tedy trochu
zlehka, nějaký odpor to klade.

Co mě ale překvapilo, že motory jsou pouze lehce vlažné, nemají víc jak
33stC (neměřeno, odhad) ani po půlhodinovém kodrcání a to to ještě bylo pár
hodin zapnuté při kuchání, čištění a mazání (potřeboval jsem s tím jezdit)

Driver tam je TB6560AHQ a snímací odpory R51, takže pro proud 1A.  No moc to
neodpovídá, že by tam mělo být 24W, i ta deska budičů je vcelku studená,
divil jsem se proč je tam chladič jako kráva a větrák když je to celé
studené. Ono to asi má topit!

Vzhledem k tomu, že jsem musel nastavovat poloviční krok (i na té Z ose),
asi ty motory jsou úplně jiné než by měly být., 48V? No uvidím.

Proud a odpor už dneska měřit nebudu, až příští týden. Navíc ten šváb umí
řídit proud 20-100%, takže míst co zkontrolovat je tam ještě dost.

JL.