3D - co s odpadem PLA

Pondělí Leden 14 07:01:55 CET 2019

Tažení proti plastům - takové ty plovoucí ostrovy plastového odpadu v
mořích k tomu tažení přispívají a taky mikroplasty v pitné vodě.

Otázka je, jestli se do toho moře dostává odpad zrovna od nás nebo z
nějaké zaostalé země. Já bych tipoval to druhé. Taky jsem teď někde
četl článek, že snaha nahradit plastové kelímky těmi z kukuřičného
škrobu je vyhánení čerta ďáblem. Musíte někde pěstovat tu kukuřici a
obvykle kvůli tomu vykácet nějaký les...

A víte, jak to funguje v základních školách? Sbírají se plastová víčka
takže děti a jejich rodiče mají motivaci kupovat více balené vody,
tzn. generovat více odpadu. Dělá se sběr papíru, jehož výkupní cena je
tak tak malá (0,5-1 Kč), že to auto, které ho tam přiveze, projede víc
benzínu. Ne, pěšky to tam nosí opravdu málokdo a když, tak unese pár
kg = pár korun. No a pak vidíte dítě, které si jde 3x koupit pití ke
stánku a 3x si vezme nové brčko...

Nejlepší odpad není ten, který zrecyklujete, ale ten, který nevznikne.
Ale k tomu školy děti nevedou, ono se to totiž nedá nijak měřit nebo
sledovat, nedají se v tom dělat soutěže. Soutěž ve sbírání víček nebo
papíru se dělat dá. Přitom na každém rohu máte barevné popelnice,
takže opravdu není potřeba, aby to organizovala škola, jako před 30
lety.

P.K.

po 14. 1. 2019 v 6:36 odesílatel Vláďa Anděl