Zářivka 8W nestartuje

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Neděle Leden 13 17:11:03 CET 2019

Přátelé prosím o pomoc a omlouvám se za přílohu.
Už nějaký ten den s přestávkami bojuju s malým zářivkovým světlem, které má trubici 8W a jen velmi zřídka se to podaří zapnout.
Jeho schéma viz níže, L1 je toroid, PRI jsou dva závity, sekundáry jsou po pěti závitech.
Všechny součástky jsem proměřil, i ty tranzistory vypájel, kondenzátory jsem měřil na kapacitu, vše OK.
Když to nastartuje, kmitá to se střídou cca 50%, když to nejede, horní tranzistor mlčí a na spodním jsou podivné zákmity s periodou odpovídající nabíjení C3 přes R1 na 28V toho diaku. Na C3 je normální pila/exponenciála.
Bohužel se to podaří rozsvítit opravdu tak na jeden ze sta pokusů...
Neporadíte co zkusit upravit, aby to nahazovalo spolehlivě?
Díky předem.
[cid:image001.png na 01D4AB62.F7706530]

Kručinský