Re: regulace DC motoru - podvozek se dvěma motory

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pondělí Leden 7 13:13:20 CET 2019

Zdravim,

cca pred 3mi lety jsem resil stejny problem: vyresil to nejdriv empiricky: doladil jsem beh kolecek, at to na draze cca 3m moc nevybocuje.
jelikoz kluci meli 'prekazkovou drahu' pro roboty o rozmerech cca 1 x 1.5 m, odchylka byla opravdu nepatrna.

pak, kdyz mi dosel akcelerometr, tak jsem to resil sledovanim odchylky - ale zas to nebyl zadny rocket-science.

ale pred rokem a neco mi odesel disk (samozrejme bez zalohy), takze kod je uz v coudu ...

jinak k tem snimacum otacek kolecek: podle mne staci pocitat impulzy, smer otaceni predse procesor musi znat, kdyz uz temi motorky toci.
anebo je mozne pridat jeste jeden jednoduchy senzor (jenom si pohrat s uchycenim), pak ten par (i kdyz je kazdy kus umisten jinde) muze dodavat fazove posunuty signal, ktery se da vyhodnocovat.

:)

  Sam