Nova spajkovacka (T12)

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Středa Leden 2 13:48:28 CET 2019

No, pájka kterou se nesmí pájet na zapnutém zařízení je mi celkem na 2
věci :-).

Páječka o které jsem mluvil je Ersa PICO. Že nemá smysl měřit napětí na
hrotu ? To snad nemůžete myslet vážně. Fakt je, že mi to nic nezničilo.
Přišel jsem na to tak, že když jsem měřil pomocí VNA a když jsem začal
na zařízení pájet sestřelilo to SW VNA. Tak jsem začal hledat v čem je
problém. Naštěstí jsem tím nestihl pájet nic co je opravdu citlivé na ESD.

Mimochodem nějaké napětí je na hrotech všech páječek které jsem zkoušel
ale ta ERSA byla suverenně nejhorší. A ERS50 nejlepší ale i na ní bylo
pokud si správně pamatuji kolem 10V.

     Martin