koaxialny kabel, znacka slovensky student

AZE aze na seznam.cz
Úterý Únor 26 12:16:54 CET 2019


Pro mne bylo velikým překvapení i zklamáním, že o obor se jak na střední 
(SPŠE), tak na vysoké, zajímalo, když moc, tak 10% lidí. V prvním ročníku 
prakticky o elektrotechnice žádné předměty nebyly, zato mnou nenáviděné 
dějiny literatury a jiné v odborné praxi nepoužitelné věci,  v "dílnách" 
vyučoval člověk, pro něhož byla vrcholem techniky vadaska. Dalším 
překvapením je to, že (dnes 40 letý, jo, je to můj švagr) absolvent učebního 
oboru elektro neumí vzít do ruky šroubovák ani zapojit vypínač, a další 
absolvent stejné SPŠE, kde jsem byl já, nespočítá ani odpor k LED a neví, 
kde je v zásuvce + a -. Na podobné úrovni je i jeden absolvent jistého COPT 
Kroměříž, kterého znám, a která se pyšní kdovíjakými zahraničními 
certifikáty.
aze

-----Původní zpráva----- 
From: Standa Palas
Sent: Tuesday, February 26, 2019 11:16 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: koaxialny kabel, znacka slovensky student

Dobrý den

Zajímá mne to hlavně z toho důvodu, že nevím, co doporučit potomkům za
studium. Sám jsem téměř stoprocentní samouk a vyhovuje mi to. V praxi mi
samozřejmě občas ta teorie chybí ale dá se s tím žít a když je něco fakt
potřeba, tak si to prostě dostuduji kdežto jako čistý teoretik bych se
asi v praxi moc nechytal. Pořád mám pocit, že v dobrém zaměstnání se za
čtyři roky naučí mnohem víc než za čtyři roky na vejšce.
  Zásadní předpoklad samozřejmě je, že to člověka aspoň trochu baví.
Pokud něco dělá jenom proto, že musí, tak to nestojí za nic v žádném
případě. No a problém je, že mám pocit, že dnešní školy dokážou naprosto
zprotivit jakkoliv zajímavý obor. Když to vidím u těch mladších na
základce jak se učí třeba dějepis, který může být také velmi zajímavý
předmět ale osnovy a většina učitelů z něj dělají takovou zvláštní formu
účetnictví.
      Příjde mi docela uhozený studovat hromadu let školy, nervovat se
před zkouškama a nakonec nerozumnět ani základům.

S.P.

Dne 26.2.2019 v 10:39 Josef Zeman napsal(a):
> Zdravím,
>
> třeba z FELu na ČVUT bude mít, zdá se, celkem solidní teoretické
> znalosti. Matematický aparát, programování (kybernetika a robotika) a
> tak podobně. Kdyby ale nebyl sám aktivní a opravdu jen absolvoval
> předepsané přednášky a cvičení, tak by asi koaxiál zapájel stejně
> kouzelně, jako "viník" tohoto vlákna. Titul hezký, diferenciální
> rovnici vyřeší, ale posadit k rozbitému transceiveru, aby našel závadu,
> tak zůstane zírat. Nechci se opravdu chlubit, ale k páječce přičichl už
> před lety a postupem času se hrne do každé praktické činnosti a
> náročnost úměrně narůstá. Naštěstí byl na gymplu jeden aktivní kantor,
> který vyhecoval kluky do Cansatu a na FELu je pár takových také.
> Evidentně je to baví a třeba projekt formule je toho důkazem. Na takové
> kantory pak člověk vzpomíná celý život, ačkoli během studia je pro
> jejich nároky někdy moc rád neměl.
>
> Josef
>
>> Dobrý den
>>
>> Když to vidím, tak by mně zajímalo jestli vám dá studium dnešní VŠ
>> něco jiného než titul?
>>
>> S.P.
>>
>> Dne 25.2.2019 v 11:54 Josef Zeman napsal(a):
>>> Zdravím,
>>>
>>> koho to zajímá, ten je nejen viděl. Mám to štěstí, že kluk je
>>> zvídavý a šikovný. Ve škole na nic podobného nenarazil, ale přesto
>>> se podílel na stavbě Cansatu, se kterým postoupili do Evropy. Teď
>>> na vysoké také nic podobného v rámci výuky neuvidí, ale už
>>> spolupracuje na stavbě nové verze elektroformule, takže krom teorie
>>> jaksi bokem stíhá praktické znalosti. Bez nich by byl i po pěti
>>> letech v posluchárnách k ničemu. Naštěstí si to uvědomuje a podle
>>> toho se chová. Stačil příklad a několik málo aktivních kantorů. Ze
>>> by výjimka?
>>>
>>> Josef
>>>
>>>> Nojo, a kde maji studenti videt skutecne koaxy? Ve skole jim
>>>> pocitam takovy kablik nikdy nikdo neukazal, vetsinou ho videl jen
>>>> namalovany na tabuli..
>>>>
>>>> pondělí 25. února 2019 balu <balu na k-net.fr> napsal(a):
>>>>
>>>>> Lado, toto je konecna. Prave mi dosla trpezlivost a uz ziadnych
>>>>> studentov nechcem.
>>>>>
>>>>>
>>>>> On 25 Feb 2019, at 11:25, Krucinsky, Ladislav <
>>>>> ladislav.krucinsky na linde-mh.cz> wrote:
>>>>>
>>>>> Tohle je na filipiku na téma „sezení na prdeli před obrazovkou a
>>>>> používání sofistikovaných simulačních nástrojů ještě nikdy z
>>>>> nikoho technika neudělalo“.
>>>>>
>>>>> Trošku mi srdce krvácí nad tím, k jak drahým zařízením jsou
>>>>> pouštěni takovíto nedoukové. Mnoho trpělivosti přeji Balu.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Zdravím
>>>>>
>>>>> Ladislav Kručinský
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list