Tesla B42

AZe aze na seznam.cz
Sobota Únor 23 16:55:38 CET 2019

https://www.ame.cz/Elektronika/Dily-pro-Audio-Video-TV/Remeny-a-reminky-_g40520697_10699.aspx
https://www.tipa.eu/cz/reminky-oblozeni/c-1308/?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TLNbBQJS0gnTZf6jJtMmN_L0NMW6rnCiiWem0ENy_47P9iF5f-MbnIaAjI_EALw_wcB
https://www.hadex.cz/hledat/?search=%C5%99em%C3%ADnek
aze

From: Libor Sindelar
Sent: Saturday, February 23, 2019 3:21 PM
To: HW-news
Subject: Re: Tesla B42

Zdravím, já jsem pře časem kupoval řemínky do starého kazeťáku zde:
http://www.icompo.cz/

so 23. 2. 2019 v 14:37 odesílatel Pavel Troller <patrol na sinus.cz> napsal:

  Zdravím,

  > U magneťáků čtyřkové řady byl problém s ložiskem motoru. Plochý řemínek
  > táhne dost velkou sílou a kluzná vložka v motoru se ojede tak, že se povrch
  > jako by zdrsní a podstatně stoupne tření. Možná že to, co si myslíte že se
  > řemen prokluzuje, je ve skutečnosti jen snížení otáček motoru. Teda nebavím
  > se o převíjení, ale o přehrávání. Když řemínek sundáte a zatočíte si s
  > motorem, půjde volně. Když s ním zatočíte a budete řemenici tlačit do směru,
  > kam táhne řemínek, ucítíte podstatně větší odpor, než když ji budete tlačit
  > na jinou stranu.

  Ano ano, je to tak.

  > Řešení je jednoduché. Motor má tři šrouby po 120 stupních a stačí ho o těch
  > 120 st. pootočit. Teda pokud motor už někdo dřív neotočil.

  Pokud pootočil jen jednou, je to dobré, ještě je jedna poloha v záloze
  :-). Jinak je ten motor opravdu zralý na výměnu, ale to se pozná mimo
  jiné i podle toho, že je už o dost hlučnější než normálně (nový bez
  řemenu není prakticky slyšet, s tím vyběhaným ložiskem různě vrní a
  chvěje se).

  Zdraví Pavel