Tesla B42
AZe
aze na seznam.cz
Sobota Únor 23 16:55:38 CET 2019
https://www.ame.cz/Elektronika/Dily-pro-Audio-Video-TV/Remeny-a-reminky-_g40520697_10699.aspx
https://www.tipa.eu/cz/reminky-oblozeni/c-1308/?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TLNbBQJS0gnTZf6jJtMmN_L0NMW6rnCiiWem0ENy_47P9iF5f-MbnIaAjI_EALw_wcB
https://www.hadex.cz/hledat/?search=%C5%99em%C3%ADnek
aze
From: Libor Sindelar
Sent: Saturday, February 23, 2019 3:21 PM
To: HW-news
Subject: Re: Tesla B42
Zdravím, já jsem pře časem kupoval řemínky do starého kazeťáku zde:
http://www.icompo.cz/
so 23. 2. 2019 v 14:37 odesílatel Pavel Troller <patrol na sinus.cz> napsal:
Zdravím,
> U magneťáků čtyřkové řady byl problém s ložiskem motoru. Plochý řemínek
> táhne dost velkou sílou a kluzná vložka v motoru se ojede tak, že se povrch
> jako by zdrsní a podstatně stoupne tření. Možná že to, co si myslíte že se
> řemen prokluzuje, je ve skutečnosti jen snížení otáček motoru. Teda nebavím
> se o převíjení, ale o přehrávání. Když řemínek sundáte a zatočíte si s
> motorem, půjde volně. Když s ním zatočíte a budete řemenici tlačit do směru,
> kam táhne řemínek, ucítíte podstatně větší odpor, než když ji budete tlačit
> na jinou stranu.
Ano ano, je to tak.
> Řešení je jednoduché. Motor má tři šrouby po 120 stupních a stačí ho o těch
> 120 st. pootočit. Teda pokud motor už někdo dřív neotočil.
Pokud pootočil jen jednou, je to dobré, ještě je jedna poloha v záloze
:-). Jinak je ten motor opravdu zralý na výměnu, ale to se pozná mimo
jiné i podle toho, že je už o dost hlučnější než normálně (nový bez
řemenu není prakticky slyšet, s tím vyběhaným ložiskem různě vrní a
chvěje se).
Zdraví Pavel
> Anděl
>
> Dne 22.02.2019 v 21:53 Pavel Troller napsal(a):
> > Zdravím,
> > nu, mohou to být gumičky a nemusí.
> > Na převíjení se u řady B4 podílí jen 1 řemen - plochý řemen mezi
> > motorem a předlohovým kolem. Pokud ten prokluzuje, zastavuje se
> > během převíjení i setrvačník/tónový hřídel.
> > Je ovšem druhá, velmi častá příčina prokluzu - oběhaná guma na tom
> > předlohovém kole (při převíjení vlevo), případně i na mezikole (při
> > převíjení vpravo).
> > Na chalupě bych měl mít většinu těchto dílů k dispozici (kromě
> > předlohového kola, no ono to moc kolo není, spíš taková "káča" :-),
> > ale říká se tomu tak). Možná by to šlo seřídit nastavením táhel,
> > prokluzující plochý řemen se také dá seřídit vzdálením motoru od toho
> > kola, vzdálenost je do jisté míry nastavitelná.
> > Zdraví Pavel
> >
> > > Zdravim,
> > >
> > > prave jsem vystrachal tento kotoucak z jednoho bazaru.
> > > Podle prvni naryclo zkousky jsou uz asi vytahane gumicky: i kdyz zalozim malou civku, tak to moc netahne.
> > > Vecer doma ho jeste rozeberu a kouknu na streva detailneji.
> > >
> > > Muj dotaz: nevite nahodou o nejakem zdroji nahradnich dilku?
> > > Tedy ted hlavne ty gumicky.
> > > Predpokladam, ze mne bude jeste cekat vymena elytu.
> > > Polovodice snad budou ok - nahrazovat Ge tranzistory moc nemam chut :)
> > >
> > >
> > > --------------------------
> > > Sam
> > > --------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20190223/11f94af5/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list