Re: CNC chyba osy Z - vyřešeno

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Únor 22 17:28:18 CET 2019

Tak jak jsem dopadl.

CNC mašina musí být zahřátá a to dost! Pak to lítá a sviští a kroky
neztrácí.

Takže 2 hodily pod bublinkovou fólií s g-kódem, který na kousíčku trasy
procvičí všechny osy. Pak při půl metru za minutu není problém, na vyšších
rychlostech jsem to nezkoušel (tedy jen 1,5m/min, ale tam to kroky ztrácí
fest).

Mach3 jsem vyhodil neboť se mi nezdá, že u něj zastavím krokáč dvěma prsty.
Z OrangePI mám co dělat abych s tím krokáčem otočil, navíc pěkně hřejou.
Taky to není úplně přímočaré rozchození, ale po několika hackách to (skoro)
dělá co má. Skoro proto, že nemůžu řídit otáčky vřetene kromě maxima, ten
machinekit to má nastavené pro snímač otáček, který nemám a nepodařilo se mi
to funkčně překonfigurovat.

Na ruském fóru doporučují rychlost 10mm/min, že je pro tohle CNC typická.
Ano, k tomu jsem po měření rezonancí došel taky.Bodejť by ne, když to strčí
do chodby, kde mají -50 a ona je to teplomilná rostlina. Pěkně do tepla a
můžou s tím lítat.

Já to totiž vždycky tu mašinu vypnul, aby mi tu nehučela. A Mach3 ji nebyl
schopen prohřát, ty motory u něj měly skoro teplotu okolí.

Takže do tepla s CNC mašinou! Už mám stůl v kotelně...