Tesla B42

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 23 14:37:04 CET 2019

Zdravím,

> U magneťáků čtyřkové řady byl problém s ložiskem motoru. Plochý řemínek
> táhne dost velkou sílou a kluzná vložka v motoru se ojede tak, že se povrch
> jako by zdrsní a podstatně stoupne tření. Možná že to, co si myslíte že se
> řemen prokluzuje, je ve skutečnosti jen snížení otáček motoru. Teda nebavím
> se o převíjení, ale o přehrávání. Když řemínek sundáte a zatočíte si s
> motorem, půjde volně. Když s ním zatočíte a budete řemenici tlačit do směru,
> kam táhne řemínek, ucítíte podstatně větší odpor, než když ji budete tlačit
> na jinou stranu.

Ano ano, je to tak.

> Řešení je jednoduché. Motor má tři šrouby po 120 stupních a stačí ho o těch
> 120 st. pootočit. Teda pokud motor už někdo dřív neotočil.

Pokud pootočil jen jednou, je to dobré, ještě je jedna poloha v záloze
:-). Jinak je ten motor opravdu zralý na výměnu, ale to se pozná mimo
jiné i podle toho, že je už o dost hlučnější než normálně (nový bez
řemenu není prakticky slyšet, s tím vyběhaným ložiskem různě vrní a
chvěje se).

Zdraví Pavel