Tesla B42

Pátek Únor 22 23:25:52 CET 2019

U magneťáků čtyřkové řady byl problém s ložiskem motoru. Plochý řemínek
táhne dost velkou sílou a kluzná vložka v motoru se ojede tak, že se
povrch jako by zdrsní a podstatně stoupne tření. Možná že to, co si
myslíte že se řemen prokluzuje, je ve skutečnosti jen snížení otáček
motoru. Teda nebavím se o převíjení, ale o přehrávání. Když řemínek
sundáte a zatočíte si s motorem, půjde volně. Když s ním zatočíte a
budete řemenici tlačit do směru, kam táhne řemínek, ucítíte podstatně
větší odpor, než když ji budete tlačit na jinou stranu.
Řešení je jednoduché. Motor má tři šrouby po 120 stupních a stačí ho o
těch 120 st. pootočit. Teda pokud motor už někdo dřív neotočil.
Anděl