Re: OT (částečně) - výběr televize

Jindroush jindroush na seznam.cz
Sobota Únor 9 23:18:31 CET 2019

Asi si to chce ujasnit, kdo bude konzumovat co. Pro "terestrickeho"
divaka stylu "co davaji" / "zvukova kulisa", je to asi jedno a vyhovi
prakticky cokoli.

Co se tyce zobrazovacich technologii, resite jen rozliseni (tj. jestli
vubec budete potrebovat 4k), mozna HDR barvy, ale to zase zalezi na
obsahu. 3d/prohnute je mrtve, jedina vymyslenost v soucasnych TV je
OLED, ale musim priznat, ze dokud plazma neumre, zatim neprejdu.
Co mne osobne vzdy prekvapuje, je jake velke uhlopricky se dnes
doporucuji sledovat z kratkych vzdalenosti:
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

Co se tyce konzumovani digitalniho obsahu, prijde mi jako daleko
pohodlnejsi nez nejaky myse/klavesnice to resit pres mobil. Androidi tv,
nebo Chromecast proste umozni presunout obsah z mobilu na tv jednim
tuknutim, to nikdy na (vesmes pomalych) tv nedosilite tak efektivne.
Ruzni vyrobci uz pak maji svoje aplikace apod. Co se tyce ziskavani
obsahu, bud maji tv zabudovane aplikace pro nektera predplatne, nebo u
androidu jsou doinstalovat. Hbbtv jsem nikdy nepouzil, protoze je svazan
s 'klasickou' tv, kterou nesleduji. Ostatni pripojeni jsou bud pres usb
(k cemu?), nebo pohodlneji pres sdileni disku/DLNA z nejakeho sitoveho
uloziste.

Neni mi tedy jasne, jake technologie v soucasnych tv zminujete, neni to
skoro vsechno na jedno brdo? Zkuste si klikat nejake parametry tady u
zelenyho:
https://www.alza.cz/televize/18849604.htm#f&cst=1&cud=0&pg=1&prod= - tam
skoro neni podle ceho vybirat.
J.