Re: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Prosinec 31 07:34:25 CET 2019


(Ten článek je na Kindle čitelný i bez premium - viz vlákno o čtečkách)

V podstatě se tam snaží malovat na růžovo to, že pošta nemá zvládnuté 
vlastní procesy. Pokouší se chválit pošťáka, který improvizuje a strká 
zásilku všude možně, místo toho, aby existoval jednotný a správný proces 
pro doručení.

Takovej menší příklad: to jejich slavné eLko je dopis a nikoli balík. 
Pokud jste někdo někdy zkoušel poslat osazenou desku jako dopis s 
trackováním (eLko), tak si jistě pamatujete, že pošťačka vytáhla metr, 
nebo šablonku a horentně zkoumala, jestli je zásilka tlustější než 
2,5cm. Prostě jestli projde dvířkama oranžové poštovní schránky, je to 
dopis, jinak je to balík.
Ale tohle pravidlo se jaksi neuplatňuje na dopisy z venku, takže se 
stane, že vezmou jak dopis něco, co je tlustější než se vejde do 
schránky. Zárovň pak pošťák pro tuhle zásilku nemá žádný plán B, který 
by mu umožnil do schránky vhodit třeba papír o tom, že se dopis nevešel. 
Navíc zásilku odkliknul jako doručenou hned, když si jí cpal do kabely, 
protože to byl na pobočce a udělal to skenrem. Pošťáci u sebe nemají 
žádné zařízení, kterým by naskenovali zásilku při doručení, takže to ani 
jinak udělat nemohou.

Takže vlastně musí improvizovat a cpát zásilku pod rohožku, aniž by si 
pošta jako celek uvědomila, že to je nežádoucí a že se dnes preferují 
pravdivé informace a ne experimenty.


Dne 30.12.2019 v 18:34 Zdenek napsal(a):
> O doručování zásilek z Číny byl článek na iDnes:
> 
> https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/posta-baliky-cina-aliexpress.A191223_522956_ekonomika_svob?zdroj=diskuse
> 
> Pokud někdo máte Premium účet. Já ho nemám, takže nemohu posoudit 
> relevantnost článku…
> 
> Zdeněk
> 
> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Petr 
> Zahradník
> *Sent:* Thursday, December 12, 2019 7:27 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila 
> zásilku...
> 
> Ano, píšu přece, že je úplně jedno, jak si to pošta pojmenuje. Pokud 
> pošta do trackingu uvede doručeno, ale přitom není doručeno, tak takovou 
> zásilku nevyreklamuješ. A právě proto se dražší zásilky posílají jako 
> registrované. Ne proto, aby bylo vidět, že odešly z Číny a přišly do ČR. 
> Ale proto, aby se zásilka neztratila, aby bylo zřejmé, že byla doručena 
> adresátovi. A takhle se prostě nechová registrovaná zásilka. Musí být 
> dosledovaná až k adresátovi, jestli ji dostal, nebo ne.
> 
> Petr Zahradník, počítačový expert
> 
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> 
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> 
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> 
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> 
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list