Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Prosinec 23 22:44:45 CET 2019


Taky občas ty desky opravuji ale je mi jasné, že kdyby se cokoliv stalo, 
tak od toho výrobce dá ruce pryč a vinu hodí na mne. Samozřejmě, pokud 
víte co děláte, tak pravděpodobnost vážné havárie je mizivá ale člověk 
nikdy neví. Stačí aby v kotli něco blaflo, třeba špatnej kontakt ve 
svorkovnici a nikomu pak nedokážete, že to nezpůsobilo to relé které 
jste před měsícem měnil. Až se bude z hromádky zuhelnatělejch desek  
zjišťovat kdo za to může, tak to bude všechno na vás.  Relé bylo sice na 
správný proud i napětí ale nebyl to přesně ten typ který tam původně byl 
od výrobce a máte smůlu.

S.P.

Dne 23.12.2019 v 19:17 Vladimír Franěk napsal(a):
> Zdar, to je docela zajímavé, když jsem byl v aktivním pracovním procesu, tak jsem jednomu plynaři opravil
> desku, asi se to rozkřiklo a chodilo jich pak ke mně několik. Opravoval jsem tři druhy závad: studeňáky, elekrolyty
> a relátka (opálené kontakty). Nikdy se žádný z plynařů nezmínil, že by s výměnou komponenty na desce měl
> být problém...
>         Vladimír
>
> Subject: Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF
>
> Dobrý den
>
> Servisní technici mají zakázáno cokoliv měnit na základní desce. Před časem jsem se náhodou potkal u jednoho zákazníka v kotelně se servisákem který měnil celou základní desku na kotli který měl evidentně jenom vadný elektrolyt ve zdroji, protože asi v sekundových intervalech cykloval - zapínal se a vypínal. Když jsem se mu snažil naznačit, že by stačilo vyměnit elektrolyt za deset korun namísto desky za osm tisíc, tak řekl, že je to možné ale že kotel je plynové zařízení do kterého nesmí zasahovat neproškolená osoba a on sice proškolen je ale v tom smyslu, že může měnit vadné části jenom za originální díly od výrobce a kondenzátory výrobce nedodává.  No a kdyby se pak s kotlem něco stalo, a vznikly nějaké škody na majetku, tak za to automaticky může ten kdo do toho kotle neautorizovaně zasáhl.
> Dokonce mi řekl, že ta samá závada je dost častá u daného typu kotlů ale že vždycky mění základní desku.
>
> S.P.
>
> Dne 23.12.2019 v 8:49 Jan 'yanek' Bortl napsal(a):
>> Jen je smutne, ze vyrobce potazmo servisni technici tento problem
>> vubec neznaji a nechaji zakaznika vykoupat v nove desce za
>> nesymbolickou cenu.
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list