RE: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Vladimír Franěk vladimir.franek na mobilcz.cz
Pondělí Prosinec 23 19:17:18 CET 2019

Zdar, to je docela zajímavé, když jsem byl v aktivním pracovním procesu, tak jsem jednomu plynaři opravil
desku, asi se to rozkřiklo a chodilo jich pak ke mně několik. Opravoval jsem tři druhy závad: studeňáky, elekrolyty
a relátka (opálené kontakty). Nikdy se žádný z plynařů nezmínil, že by s výměnou komponenty na desce měl
být problém...
       Vladimír

Subject: Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Dobrý den

Servisní technici mají zakázáno cokoliv měnit na základní desce. Před časem jsem se náhodou potkal u jednoho zákazníka v kotelně se servisákem který měnil celou základní desku na kotli který měl evidentně jenom vadný elektrolyt ve zdroji, protože asi v sekundových intervalech cykloval - zapínal se a vypínal. Když jsem se mu snažil naznačit, že by stačilo vyměnit elektrolyt za deset korun namísto desky za osm tisíc, tak řekl, že je to možné ale že kotel je plynové zařízení do kterého nesmí zasahovat neproškolená osoba a on sice proškolen je ale v tom smyslu, že může měnit vadné části jenom za originální díly od výrobce a kondenzátory výrobce nedodává.  No a kdyby se pak s kotlem něco stalo, a vznikly nějaké škody na majetku, tak za to automaticky může ten kdo do toho kotle neautorizovaně zasáhl.
Dokonce mi řekl, že ta samá závada je dost častá u daného typu kotlů ale že vždycky mění základní desku.

S.P.