Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Prosinec 23 10:45:41 CET 2019

Dobrý den

Servisní technici mají zakázáno cokoliv měnit na základní desce. Před
časem jsem se náhodou potkal u jednoho zákazníka v kotelně se servisákem
který měnil celou základní desku na kotli který měl evidentně jenom
vadný elektrolyt ve zdroji, protože asi v sekundových intervalech
cykloval - zapínal se a vypínal. Když jsem se mu snažil naznačit, že by
stačilo vyměnit elektrolyt za deset korun namísto desky za osm tisíc,
tak řekl, že je to možné ale že kotel je plynové zařízení do kterého
nesmí zasahovat neproškolená osoba a on sice proškolen je ale v tom
smyslu, že může měnit vadné části jenom za originální díly od výrobce a
kondenzátory výrobce nedodává.  No a kdyby se pak s kotlem něco stalo, a
vznikly nějaké škody na majetku, tak za to automaticky může ten kdo do
toho kotle neautorizovaně zasáhl.
Dokonce mi řekl, že ta samá závada je dost častá u daného typu kotlů ale
že vždycky mění základní desku.

S.P.