Re: Čtečka knih

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 16 14:38:23 CET 2019

Za mě bych to shrnul tak, že čtečka je pro lidi co špatně viděj a není pro
lidi, co nenosej zavazadla:-)

Kdo vidí dobře, vystačí si s velkým mobilem. Kdo ještě lépe, tomu stačí i
malý.

Četl jsem na monitorech CRT, LCD. Menší knížky na jeden zátah, delší a
vícesvazkové tak po 300-500 stranách denně. Takhle jsem přečet třeba všechno
od Asimova. Myslím, že jsem na LCD v okně širokém kolem 600 px přečet stovky
knížek, většina scifi.

První mobil, na kterém jsem četl, byl Samsung i610 (320x240 asi 5 cm šířka).
Dalo vždy dost práce naštelovat text, aby byl přesně od kraje do kraje. Když
byl z A4, tak bylo nutné na to koukat ze správné vzdálenosti, aby
nedostatečné rozlišení kompenzoval korekční systém co mají oči v sobě. Ještě
byl problém s RAMkou, třeba tisícistránkový PDF Lidské jednání od Misese
jsem musel rozdělit. Celkový skóre tohodle telefonu bude tak 10k stránek.

Teď dost let čtu na S3 mini. Tam taky občas šteluju, většinou když text
obsahuje vzorce s mocninami a indexy. Celkový skóre tohodle telefonu je
zatím taky asi 10k stránek. Ale teď moc pravidelně necestuju, tak už to tak
nepřibejvá. Navíc jsou to náročnější texty, např. Feynmanovy přednášky,
různé věci od Kulhánka, nějaký PDF z Arxivu a pod.

Příště si koupím něco tak o 1 cm širšího. Ale ne zas o moc víc, to by se pak
v kapse lámalo při pádu ze skejtu:-) Jsem zvyklej netahat žádný zavazadla,
takže co nemůže bejt bez potíží v kapse, to u mě neuspěje.

Bolení očí: Jednu dobu mě při delším čtení bolely oči. Byla to doba, kdy
jsem četl cestou z firmy, kde jsem měl monitor u zdi.

PH