Re: OT: Čtečka knih

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pondělí Prosinec 16 09:16:33 CET 2019

To  je klasicka debata. Mobily umi spoustu veci, ale prakticky vsechny
nejlepe prumerne a to zaklinani, ze tim nahrazuji vsechny dalsi
pristroje, je jen takovy popularni sdileny sebeklam.
Pomer stran displeje ctecky a mobilu se lisi, ctecka je lepe
prizpusobena "klasickemu" formatu paperbacku. O kvalite displeje nema
smysl mluvit, naprosto se to lisi a neumim si predstavit, ze bych 5
hodin v kuse ziral "ctecim" zpusobem do lcd - to delam, jen kdyz ctu
e-komiksy (barva je argument pro tablet, ale zase pro komiks to chce
10.1" minimalne a to uz je 500g+).
Dalsi argument proti cteckam byva cosi o nejakych slozitych systemech
krmeni, ale jak jsem psal uz drive, neni to pravda - bud to tam clovek
kopiruje 'rucne' pres mass-storage, nebo pres spravce knihovny, coz je
Calibre.
Formaty nema smysl resit. EPUB/MOBI (AZW), zbytek je historicky a
zbytecny (a lze zkonvertovat davkove).
A ano, pokud vim, ze budu nekde sedet, vezmu si ctecku, nosim takovou tu
panskou kabelecku a tech 180g me fakt nezabije. Jinak si ctu na mobilu
noviny/blogy z Feedly, kde mam vic zdroju, nez ustiham v zivote cist.

Ale kazdy at si dela, co mu vyhovuje lepe a zduvodnuje si to jak se mu
libi, neni na to predpis. ;)
J.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>