Railgun

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 13 15:02:25 CET 2019

Moc pěkný.

Jen mi teda lezlo na nervy to umístění všech obrázků až na konci. Nakonec
jsem si to otevřel ve dvou oknech vedle sebe. Na to mají nějaký předpis
ještě z dob psacích strojů, nebo jaký je důvod že to tak v diplomkách bývá?

PH

-----Původní zpráva-----
From: Miroslav Mraz
Že se k tomu vracím, našel jsem docela dobrou diplomku
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/70090/F3-DP-2017-Tichy-Tomas-konec%20konce%20koncu%20s%20obrazkama.pdf?sequence=1&isAllowed=y
která problematiku rozebírá docela obšírně. Je tam spousta postřehů,
které asi můžete prakticky využít a obsáhlý seznam literatury s odkazy
na původní práce.

Mrazík

P.S. Současně je to obžaloba vzdělávacího systému, podívejte se, jak
složitě musí systém modelovat jen aby vyhověl zadání. Přitom je to
zřejmě docela aktivní student, protože práci prof. Kulhánka, ze které
jsem vycházel i já, zná, cituje z ní a uvádí i v zásadě správný
lagranžián problému. Nicméně tím to končí, použít to pro formulaci
správných Lagrangeových nebo lépe Hamiltonových rovnic a jejich
numerickou integraci, to už je zřejmě nad rámec zadání, takže nic.
Přitom veličiny které se pokouší spočítat mu z toho vypadnou také, asi i
přesněji, místo asi deseti různých modelů má jediný, do kterého pak už
jen zadá správné parametry. Asi by to bylo moc jednoduché (a nemohl by
tak ukázat, že zvládá všechny ty Maxwellovy rovnice a Lorenzovu sílu).
Což ovšem není chyba toho studenta, ale vedoucího práce, potažmo celkové
koncepce výuky fyziky na magisterském stupni.