RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...
Petr Zahradník
clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Prosinec 12 19:10:38 CET 2019
Ono ani tak nejde o to, jak to pojmenujeme. Jde o ten tracking. Pokud je zásilka odeslaná jako Registered Air Mail, pak se prostě jedná o registrovanou zásilku. To znamená, že má sledovací číslo a je dohledatelné, kde se zrovna nachází. A zda byla, nebo nebyla doručena. Úplně stejně jako třeba doporučená zásilka. Ať už pošta takové zásilky nazývá jakkoliv, měla by zajistit ono doručení proti podpisu nebo prostě nějak prokazatelně. Jestli z takové registrované zásilky udělá zásilku neregistrovanou, ale směrem k odesílateli je stále registrovaná, pak je to takový podvod. Adresát zásilku nedostal, což nemůže prokázat ani on ani pošta, ale přitom pošta zásilku označila jako doručenou, protože poštovní doručovatel řekl, že ji doručil. Je tedy potřeba se proti tomu ohradit. A dost možná, že by to mohl řešit i třeba poštovní ombudsman nebo soud.
Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zdenek
Sent: Thursday, December 12, 2019 7:00 PM
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...
Řekl bych, že zásilka s trackingem a doporučená zásilka není totéž. Zásilky s levnějším poštovným mají někdy tracking, ale doručují je bez podpisu. Pokud se vejdou, tak přímo do schránky. Pokud se nevejdou, nechají lístek (nebo taky ne) a vyzvedávají se na poště. Rovněž bez podpisu. Takto mi chodí většína balíčků poslaný přes CN Post.
Naopak SG Post a NL Post mají kromě trackingu také potvrzení o převzetí.
A aby to nebylo tak jednoduché, tak některé zásilky během přepravy změní číslo. Třeba z *YP na *CN.
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradník
Sent: Wednesday, December 11, 2019 11:13 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...
Dej vědět, jak jsi dopadl. Sám jsem zvědavý.
Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191212/51a8118e/attachment-0001.html>
Další informace o konferenci Hw-list