RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 12 19:21:59 CET 2019


Jde o to, že registrovaná <> doporučená. Registrovaná znamená jen to, že lze sledovat cestu zásilky. Dnes mi jedna taková přišla. Během dne změnila stav na Doručeno a odpoledne jsem ji našel ve schránce.

Jen nevím, jestli je to vlastnost služby nebo jestli si takto pošta ulehčuje práci. 

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradník
Sent: Thursday, December 12, 2019 7:11 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

 

Ono ani tak nejde o to, jak to pojmenujeme. Jde o ten tracking. Pokud je zásilka odeslaná jako Registered Air Mail, pak se prostě jedná o registrovanou zásilku. To znamená, že má sledovací číslo a je dohledatelné, kde se zrovna nachází. A zda byla, nebo nebyla doručena. Úplně stejně jako třeba doporučená zásilka. Ať už pošta takové zásilky nazývá jakkoliv, měla by zajistit ono doručení proti podpisu nebo prostě nějak prokazatelně. Jestli z takové registrované zásilky udělá zásilku neregistrovanou, ale směrem k odesílateli je stále registrovaná, pak je to takový podvod. Adresát zásilku nedostal, což nemůže prokázat ani on ani pošta, ale přitom pošta zásilku označila jako doručenou, protože poštovní doručovatel řekl, že ji doručil. Je tedy potřeba se proti tomu ohradit. A dost možná, že by to mohl řešit i třeba poštovní ombudsman nebo soud.

 

Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191212/c0c2d4d8/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list