RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Prosinec 11 22:49:02 CET 2019


No obyčejná zásilka nemá žádný tracking. To jsou zásilky, které nejsou nikde dohledatelné. Také je jistě dostáváš, jsou většinou pod $5. Jakmile je zásilka aspoň za $5, pak ji Číňan posílá jako sledovatelnou. Dostane číslo třeba jako to LE… A to tedy není obyčejná zásilka. Dříve to chodilo jako balíčky nebo doporučené zásilky proti podpisu. Před časem to Česká pošta začala měnit na ty mezinárodní obyčejné zásilky. Na zásilku nalepí zelené L a dělá, že je obyčejná. Ale není obyčejná, protože má číslo a je dohledatelná. A oni si ji potvrzují jako doručenou sami. Hodí ji do schránky a dělají jako doručeno.

Však já neříkám, že máš zásilku reklamovat. To není reklamace. Dožaduj se od nich nějakého papíru o tom, že oni si sami potvrdili, že zásilku doručili, ale ty tvrdíš, že jsi žádnou zásilku nedostal a tedy že oni nemají žádný tvůj podpis. Tedy že informace „doručeno“ v trackingu není podložená, protože k ní pošta přistupuje jako k obyčejné zásilce. Asi ti to v češtině bude také k ničemu, ale uvidíš.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, December 11, 2019 10:27 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

Zkusím tam zítra zavolat, ale je to místo, kde jsem byl osobně.
Nechápu tu větu ..."je zásilka s trackingem, kterou si oni předělali na obyčejnou".
To jako, že to byla doporučená zásilka a "někdo" ji předělal na nedoporučenou - obyčejnou..?

Jinak u těch doručovatelů už jsem se ptal, co mám dělat, když jsem zásilku neobdržel - prý to musí reklamovat ten odesílatel.
Ale zároveň dodala, že nic nevyreklamuje, neboť je to obyčejná zásilka.



st 11. 12. 2019 v 22:18 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>> napsal:
Ano, tak to je zásilka s trackingem, kterou si oni předělali na obyčejnou. Tam to funguje tak, že má sledovací číslo, ale doručovatel/ka ji hodí do schránky nebo předá osobně, když se do schránky nevejde, ale nic se nepodepisuje. Je na ní nalepeno písmeno L. Ta zásilka je evidovaná v jejich systému a doručovatel/ka ji pak označí jako doručenou, až se vrátí z pochůzky. Měli by dokázat zjistit, jestli byla doručována opravdu na tvé jméno a adresu. Zavolej sem:

https://www.postaonline.cz/detail-pobocky/-/pobocky/detail/33900

A zeptej se, jestli souhlasí jméno a adresa s tvými údaji. Zeptej se také, kdo ji kdy doručoval. A zeptej se, co máš dělat, když ti doručena nebyla.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, December 11, 2019 10:11 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
Subject: Re: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...

Na poště mi sdělili, že to není doporučená, ale obyčejná zásilka a nic se v tomto případě nepodepisuje.
Asi mají pravdu, v tracku ( LE044074259CN )  je: Typ zásilky: MZ-Obyč.z.

Když zkusím jinou zásilku ( RU397038645NL ), kterou jsem přebíral  proti podpisu, je tam: Typ zásilky: RU

 Pravda je, že některé zásilky normálně jsou ve schránce bez podpisu čehokoliv, jiné musím podepsat, než mi je dají.
Jak to jde ovlivnit při objednávce netuším.  U té první ( ta co nedorazila ) bylo poštovné 4 dolary a přišla jako obyčejná, u té druhé bylo  free shiping a přišla doporučeně proti podpisu...
R znamená doporučená, co to znamená RU nevím...

st 11. 12. 2019 v 21:56 odesílatel Libor <xlibor na tiscali.cz<mailto:xlibor na tiscali.cz>> napsal:
Obávám se že bude, ale jestli to někdo přebral tak to někdo musel podepsat (ten kus papíru se kterým vždycky přijedou)

Doručovací depo také souhlasí?

Pokud ho někde skladují tak by tam měl být cizí podpis, asi bych reklamoval u ČP.
Libor
Dne 11.12.2019 v 21:26 Petr Zapadlo napsal(a):

A jste či nejste z Klatov?

Petr

Dne 11.12.2019 v 21:20 Jan Kuba napsal(a):
Moje zásilka je číslo:  PR047266099YP  a  ta samá zásilka má podle prodejce má i     LE044074259CN

 Dle výpisu by měla být doručená..   Jenomže jak dokázat že ne.



st 11. 12. 2019 v 20:11 odesílatel Libor <xlibor na tiscali.cz<mailto:xlibor na tiscali.cz>> napsal:
Zdravím, nedávno jsem řešil podobné a úspěšně.
Jednou byl podle trackingu doručeno do Lutína, kde opravdu nebydlím, podruhé bylo také doručeno ale nikde v trackingu nebylo žádné město. otevřel jsem spor, že zboží je sice doručené ale ne ke mě domů, že prodejce poskytl falešně číslo a že v trackingu není jediná zmínka o nějakém městě, šlo o 20dolarů.

šlo o RO408787111EE a AS917730374CN

Libor

Dne 11.12.2019 v 19:55 Jan Kuba napsal(a):
Taková prekérka, objednané zboží před 2 měsíci, 25 dolarů, 4 poštovné.... tracking asi 40 dnů zaseklý, ani po 60 dnech zboží nedodané. Otevřený spor,  v zápětí  byl tracking "kompletní":

•         Successful delivery

2019-12-03 10:50:00 [Czech Republic]

•         The consignment is being delivered.

•         Aliexpress se zastává prodejce, proč taky ne - ve statusu je zboží dodané. Podle všeho nejspíš ztratila zásilku ČP, nebo ji dala někomu jinému. ( už se mi taky stalo, že jsem měl ve schránce úplně cizí CN zásilku )
Jak to řešit?  Ali chce potvrzení z poštovního úřadu, že mi nic nedodali, ČP zase že má zásilku reklamovat posílající. A že ji měl poslat doporučeně.  Jak mám chtít doklad o něčem co nemám?
Takový pastav, ještě jsem se s tím nesetkal. Vždycky proběhl spor OK, většinou naopak zboží dorazilo 2x , ale v těchto případech byl tracking byl nekomlpetní...
Jak z toho ven? Chápu prodejce, že se brání, ale
Než to pohřbím pohřbím, má cenu se nějak dál snažit?


_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191211/857c5950/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list