Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 7 17:56:26 CET 2019

Jak je prosím zapojeno to vn trafo a zapalovací elektroda?
Zkoušel jsem kolem toho něco najít na internetu, ale asi neumím hledat.
Na všech těch schematech je to vždy jen jako blok.

To je zapojeno jako normální zvyšující trafo, do kterého se triakem
sepne 230V a na výstupu to dá nějaké kilovolty přímo na zapalovací
elektrodu?
Nebo se to budí nějakým napětím na vysoké frekvenci, případně jen
nějakým pulzem?
A kde se tak asi pohybujeme s napětím? Dalo by se v nouzi použít třeba
vn trafo ze staré televize nebo monitoru, samozřejmě s nějakým vhodným
budičem někde na 15-25 kHz?

Nejde primárně o ušetření peněz, ale o nouzové zprovoznění kotle třeba
přes vánoce nebo víkend.
Kdysi jsem tady třeba psal, jak jsem tužkovým akumulátorem nahradil
přepálený termočlánek v plynovém kotli, takže rodina (ne moje) mohla
strávit vánoce v teple, i za cenu, že občas zkontrolovali, že plamínek
hoří (on zas tak často sám od sebe nezhasne).

Taky jsem snad někdy někde zaslechl, že ionizační a zapalovací elektrody
jsou dělané víceméně stejně, případně úplně stejně. Takže se v rámci
diagnostiky dá přehodit výstup vn trafa na ionizační elektrodu, a tím
případně odhalit závadu zapalovací elektrody nebo její kabeláže.
Je to prosím pravda nebo si pamatuju nějakou kravinu?

Díky.
PL