=?UTF-8?Q?Re:_Kotel_Viessmann_Vitodens_z=C3=A1kladn=C3=AD_deska_-_nestartuje, _chyba_FF?=

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Sobota Prosinec 7 16:33:54 CET 2019

Zaměřil bych se zejména na svody vn kabelu, čistotu jiskřiště, zvláště pokud neslyšíte jiskru. Zkuste udělat jiskřtě přímo na vývodech z trafa. VN kabel lze nejlépe měřit DC napětím alespoń 200V a měřit unikající proud. Pokud máte megmet pro první orientační měření je bohatě postačující.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jan Půhoný (konference na puhy.cz)
Datum: 07.12.2019 16:18
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Dobré odpoledne,

trápím se tady při sobotě s plynovým kotlem Viessman Vitodens. Po zapnutí hlásí chybu FF. Vyčistil jsem jiskřiště, spalovací komoru a provedl reset dle servisního manuálu. Má snahu najet, ale vůbec není slyšet jiskra. Roztočí se 2x ventilátor a potom FF a konec. Změřil jsem čidlo spalin, čidlo vody ve výměníku (oboje řádově kOhmy což odpovídá dle grafu v servisním manuálu). Zkusil jsem preventivně vyměnit tyristor na desce, který spíná tu VN cívku. Nepomohlo.

VN kabel ke svíčce (jiskřišti) má předepsaný odpor 5kOhm.

Co by to mohlo být ještě za problém? Může být problém v tom červeném VN trafu na desce? Odcházejí? Podle čísel na něm ho nemůžu vůbec najít. Čím to nahradit, případně jak bezpečně otestovat?

Jinak napájecí napětí na desce je OK za filtračním kondenzátorem a vizuálně je deska jako nová.

Bimetal na výměníku je také ok a čerpadlo i ventilátor se točí, když připojím na přímo...

Fotky zde: https://photos.app.goo.gl/dgLoBfhMgHUKUqz77

Díky za nápady,

HP