Railgun

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Prosinec 7 11:53:06 CET 2019

Ta dioda mě pak taky napadla, zkusil jsem to nasimulovat (kupodivu je to
docela prosté, pokud je dioda ideální) a aktualizoval jsem
https://kizarm.github.io/math/railgun/index.html
K té indukčnosti vedení na jednotku délky - na webu lze najít vzorečky
pro výpočet a je to vždy permeabilita vakua krát nějaké číslo (rozměrově
to sedí a to je podstatné), jehož složitý výpočet závisí na průměru
vodičů a jejich vzdálenosti. V teoretickém modelu je změna indukčnosti s
posunutím projektilu (souřadnicí) podstatná věc, na které záleží co to
bude dělat, ale vždy je indukčnost přímo úměrná souřadnici. Moc jsem se
s tím nepáral, protože z výše uvedeného vyplývá, že pokud se nějak změní
geometrie a s tím i tato konstanta úměrnosti (v simulaci zahrnutá do
konstanty \mu), vždy se to dá nějak převést na změnu měřítka souřadnice.
Tak jak zatím popisujete výsledky, mám z toho dojem, že projektil
neudrží kontakt s "hlavní" a energie na to aby se projektil "obalil"
vodivou plazmou není patrně dostatek. Já stejně podezírám ty mariňáky,
že projektil vstřelí dovnitř klasickou výbušninou, což je zároveň i
zdroj ionizovaného plynu, který pak tvoří vodivý plazmatický obal
projektilu při pohybu "hlavní". Tyhle detaily jsou důležité a asi i tajné.

Mrazík