[OT] DHL International vs DHL Hong Kong

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Prosinec 5 17:55:45 CET 2019


Já reklamuji velmi jednoduše. Napíšu na papírek číslo zásilky, datum podání a obsah zásilky. Dám to na přepážku, ať mi to vyřídí. A odejdu. To je vše. Nevím, jestli je to běžná praxe, nikdy jsem to nedělal jinak. Vystřídalo se tam asi 5 vedoucích, nikdy jsem s tím neměl problém. Tedy jednou tam byl vedoucí nějaký chlap a ten byl asi ješitný, tak jsme si to vyřešili po telefonu. No a jednou jsem to musel podepsat, když on to vypsal.

Jinak mám takový pocit, že zásilku lze reklamovat i přes web přímo na trackingu. Schválně to příště zkus. Myslím, že se tam nahraje podací lístek a jede to online.

Nevím o tom, že by byly potřeba nějaké obraty pro elektronické podání, dělám to už spousty let. Dříve na disketách, pak na flashce, teď online. Mám svůj vlastní soft, který jede přes API. Ale oni mají i podání online na webu. Funguje to jako Zásilkovna nebo Uloženka.

PS: Já docela rád na poštu nadávám, určitě jsem tu v konferenci mnohokrát nadával. Ale když to vezmu kolem a kolem, tak mi ta pošta pořád vychází nejlépe. Opravdu jo. Ve zkratce, Uloženka, ta začala parádně a pak se totálně podělala. Zásilkovna začala s velkou slávou jako super byznys hvězdné ženy a velká konkurence České pošty, ale dnes se chová hůř než pošta. Přepravní služby, tam já považuji za nejhorší Geis a InTime (ten dnes patři Mallu a Uloženka také). PPL a DPD a GLS docela jdou, pokud je dobrý řidič. Nicméně zkušenosti podavatelů, se kterými se setkávám v podnikatelských diskuzních skupinách, jsou takové, že to je v podstatě na jedno brdo. Také se tam nikoho nedovolají. A i velcí podavatelé, kteří mají velké páky, s nimi mají mnohdy problémy. Zajímavé je třeba rozlišení na obchodní a osobní zásilky. B2B zásilky stojí trochu méně, ale řidič nevolá, není informace o době dodání a nelze uložit zásilku do jejich výdejního místa. B2C zásilky stojí více, je tam trochu lepší servis, ale ty jejich časy také nefungují. Mnohdy si řidiči zásilky podepisují sami, protože je nedodají v časovém okně a měli by problémy. Pošta má také dodání do firmy, cena je trochu nižší, ale mezi servisem není žádný rozdíl.

PPS: Jinak třeba dopravci typu Uloženka a Zásilkovna si bez problémů při velkém provozu zablokují výdejní místa, protože prostě trafika víc zásilek nepojme. Navíc mají omezené velikosti a hmotnosti balíků. Já prostě nepošlu přes Zásilkovnu 15 kg balík, je to určené pro malinké zásilky do 5 kg, výjimečně do 10 kg. Pak je cena už stejně vysoká. Všichni dopravci dále mají sezónní příplatky, kdy prostě od listopadu zvednou ceny. Ne že by něco zlepšili, prostě za to, že je víc balíků, zvednou ceny. To pošta nedělá.

PPPS: Doba dopravy. Byly doby, kdy Uloženka dodávala do druhého dne. Už to tak není. Dokonce ani nejsou schopni specifikovat nějakou dobu podání. Zásilkovna funguje tak, že balíky z výdejních míst svážejí třeba v poledne. Jenže zá podávám zásilky odpoledne. Takže většina míst má tak do 16 hodin. Když přijdu v 15:55, tak přestože mají do 16 hodin a to podání je opravdu rychlé, vyslechnu si kecy, že už chce jít domů a má vypnutý počítač. Mám tu naštěstí jednu Zásilkovnu, která má otevřeno déle. Zásilka ale samozřejmě ten den už neodejde, takže jde minimálně 2 dny. Jak to je s poštou? Poštu mám jednu velmi blízko otevřenou do 19 hodin. Přijdu, hodím balíky, jdu. Pak jezdím na depo, které je trochu dál, ale nemusím předbíhat lidi ve frontě a prodírat se návalem lidí, když jsou dávky. Tam mají myslím také do 19 hodin. S tím, že zásilky podané do 18 hodin odejdou ještě ten samý den. Ne vždycky pošta balík doručí následující den, ale vždy to bude častěji než Zásilkovna, která nikdy 😊

Jejej, o přepravních službách by se dalo psát donekonečna 😊 Třeba DPD mi naloží balík a nenaskenují. Ne, absolutně není možné, aby řidič naložil zásilku a nenaskenoval ji, mi tvrdí na informační lince. Nemohl ji naložit. Za týden se objeví kdesi na depu. Ne, neobjeví se tam ten den, ale náhodou až za týden. Zákazník si počká. Nestalo se to jen jednou, stalo se to vícekrát. Přepravní služby dnes nemají dostupné telefony na pobočky, nikam se nikdo nedovolá. Mají jednu centrálu, kde nic nevědí a nic nezjistí. Na poštu se dovolám úplně v pohodě. Na přepážku, vedoucí, do depa, do listovní dodejny…

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of V P
Sent: Thursday, December 5, 2019 3:57 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong

Zatím jsem se Zásilkovnou neměl problém se ztrátou nebo poškozením zásilky, takže způsob reklamací nedokáži posoudit. Přitom posílám poslední rok v průměru 10 zásilek týdně. Snad to vydrží...

Zato u pošty dlouhá léta opakovaně narážím na problém s dobírkou - sice ji vybrali od zákazníka, ale už se nikdo nenamáhal mi ji poslat a prostě čekali jestli se ozvu. Zvláštní je že nikomu nevadilo že v nějaké pokladně/účtu přebývají peníze. Ano, lze to jednoduše reklamovat, jenže to "se" musí zajít na reklamační oddělení strávit tam 20 minut reklamací atd.

PS: Na té přepážce pošty to akorát polepí R kódy, klidně bych si to polepil sám ale podmínky když jsem se o to zajímal tak jsem nesplňoval minimální obraty aby to někoho zajímalo. Teď už je splňovat nebudu.

PPS: Na spoustě míst se pošta zlepšila. Typicky vyzvednutí DRka už není na hodinu.

V.P.
--
-----------------------------------------
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
Datum: 5. 12. 2019 15:35:21
Předmět: RE: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong


Jo, jo, zlatá Zásilkovna… do chvíle, než se zásilka ztratí nebo poškodí. U pošty jsem zatím vždy všechno vyreklamoval, jsou na ně kontakty, dá se všude dovolat, všechno vyřešit. Zásilkovna dělá mrtvého brouka, absolutně nic neřeší. A už se mi to několikrát stalo (nejen mně) a to procento problémů je poměrně vysoké. Mnohem vyšší než kdy u pošty. Ano, u pošty můžeš všechno řešit s nějakým vedoucím nebo s ještě vyšším vedoucím nebo s ředitelem nebo s ještě vyšším ředitelem. Přesně o tom to je. U Zásilkovny máš bohužel smůlu.



PS: Porovnávat proces, kdy na poštu chodíš zásilky naťukat, s procesem, kdy si to naťukáš sám u Zásilkovny, to je přece nesmysl. Já přijedu na depo pošty, přesně jako do Zásilkovny tam hodím hromadu balíků a odcházím ještě dříve než z té Zásilkovny.



Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem



From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of V P
Sent: Thursday, December 5, 2019 3:01 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
Subject: Re: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong



Ja si na naseho postaka nemuzu stezovat, doufam ze ho zase za par mesicu neznechuti pracovni podminky.

Ale pred dvema tydny me na CP nastvali tak, ze jsem si v pulce procesu odesilani asi 20 zasilek nechal vsechny uz nabouchane vratit a odesel jsem.



- pani totalne neznala veci a navic arogantni jako jsem uz dlouho nevidel. To prvni by nevadilo (treba byla nova) ale v kombinaci s tim druhym ...

- na prvni davce zasilek byly znamky coz drze komentovala jako proc to tam davam a jak ma ona vedet kolik jsem tam nalepil kreditu ...

- po pul hodine (!!) u prepazky jsme se dostali k desate zasilce kterou nechtela vzit protoze se ji nelibila obalka (zcela bezne ostatnimi prepazkovymi pracovniky akceptovana)

Normalne bych to resil s vedoucim, ale ten stal pulku procesu za ni a asi se dobre bavil, k otazce jestli ma takovou obalku vzit rekl "to prece musite vedet vy" a odesel. Tak to holt budeme resit s regionalnim vedoucim....

Zasilky jsem si nechal vratit, predstava ze tam budeme dalsi hodinu a pul resit zbyle zasilky me netesila, za tu dobu jsem stihnul dojet na vedlejsi postu a bylo to i s usmevem....



.... zlata Zasilkovna, tam clovek doveze na depo auto plný balíčků a za 5 minut odjizdi.

--
-----------------------------------------
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com<mailto:honza.kuba na gmail.com>>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
Datum: 30. 11. 2019 21:28:13
Předmět: Re: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong

Myslím, že to nebude třeba, ten moloch zdechne za chvíli sám. Dávám ČP tak  rok, maximálně dva...



Musel jsem teď nedávno poslat dopis z přepážky  - doporučeně.  Čekání , než na mě dojde řada cca 30 minut a vlastní podání na přepážce  trvalo  přesně 6 minut, stopoval jsem si to.

Když se rozsvítilo moje číslo jdu k přepážce a paní si tam vesele razítkovala nějaký štos dopisů.

Už jen to když vidím, jak tam tím razítkem mlátí , čert by mě vzal.  V dnešní době QR kódů a všech dalších vymožeností tam mlátí razítka na dopisy.

Takže tak minuta a půl než to domlátila a odnesla někam pryč a zas se vrátila.

Pak si vzala můj dopis a zákaznickou kartu a začala tu adresu psát do PC - výsledek, že ta ulice neexistuje.  Existuje a ukazuji  jí na tel.  v GOOOGLE mapách.

Tak tam další dvě minuty hledala a když nenašla, konstatovala, že to pošle tak , jak to je.

Pak jsem zaplatil a dostal naprosto nečitelný výpis na nějakém utrženém papíře ( náplň nebo páska v printárně  asi ještě předrevoluční ) ,

na jehož zadní straně byly nějaké adresy a kontakty přeškrtnuté propisovačkou. Asi ČP šetří naše lesy :-)

Na ten papír opět rána razítkem. A to měla ještě drzost mi nabídnout zdarma založení stavebního spoření  - prý byla bezplatná akce.



Sumárum 6 minut na úkon, který by mohl být za půl minuty hotový.  Myslím, že v dobách, kdy na poště nebyly počítače bylo vlastní podání doporučeného dopisu s vyplněným podacím lístkem

mnohem rychlejší.



Děsím se doby předvánoční, až tam budu muset zase jít vystát frontu až mi někdo něco pošle.

Je mi jasné, že ona paní na přepážce je to poslední kolečko a za celý ten po****ý systém nemůže, ale někdo je za ten svrab ČP zodpovědný...



https://www.youtube.com/watch?v=2XGattCUugQ









so 30. 11. 2019 v 18:33 odesílatel Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz<mailto:fulda na seznam.cz>> napsal:

Bezva, nejsem sám, tak ještě pár lidí a dáme hromadnou žalobu?

Dne 30.11.2019 v 18:28 Zdenek napsal(a):
> O poslední zásilce jsem se dozvěděl jen díky trackingu, když neoznámili pokus o doručení.
> Pokud by nefungoval tracking, tak leží na poště a jde zpátky. To může být případ té zásilky, která je podle trackingu už 3 týdny v letadle...
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.hw.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<http://www.hw.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191205/ec3c6a97/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list