[OT] DHL International vs DHL Hong Kong

V P vvitty01 na seznam.cz
Pátek Prosinec 6 12:27:59 CET 2019


Jinej kraj, jinej mrav koukám platí i na poště :-)



Vzhledem k tomu že naše "místně příslušná" pošta má vlastní "reklamační 
oddělení", je nutno reklamovat tam.

Komentáře jakými doprovázejí snahu reklamovat u nich něco poslaného z jiné 
pošty si nedovolím veřejně přepisovat. Prej to mám reklamovat tam, kde jsem 
to podal. Přitom jsou jedna firma a reklamaci tak lze ze zákona uplatnit na 
kterékoliv pobočce, jejich interní bordel ať si potom vyřeší sami.




Když naposledy zvorali na pobočce podání zásilky (pracovnice naskenovala 
carovy kod a pak omylem tento prepsala (!!!) cislem sluzby, coz systemu 
nebrani takovy kod prijmout) tak se cenné psaní za 5000(!!!) začalo tvářit 
jako nikdy nepodané. Dorazilo na cílovou poštu kde usoudili že není 
vyplacené (i když na něm byl štítek České Pošty, s.p. včetně informace o 
vyplacené ceně atd) - a místo doručení ho poslali zpátky. Jako obyčejný (!!!
!) dopis který pošťák narval jen tak do schránky (!!!). Na reklamacích se mi
čtvrt hodiny snažili vysvětlit že to je jasný, že to je moje blbost protože 
jsem jim nedodal nějaký datový soubor. Pak že to nemám reklamovat u nich, 
tj. naší pošty co mi to doručila, ale mám jet tam kde jsem to podal. Nakonec
že to teda výjimečně sepíšou .... jak by to probíhalo kdyby se balíček 
ztratil raději nechci vědět.




Když jsem se na elektronické podání dotazoval, pracovník chtěl obraty, ale 
je možné že jen chtěl rychle na oběd, dál jsem to nezkoumal. Podívám se jak 
to funguje dnes, děkuji za tip.




Zásilkovna - vzhledem k tomu že jsem jejich depo měl dlouhou dobu cestou do 
práce tak jsem jezdil tam, pak se přestěhovali a už to bylo příliš daleko, 
teď zřídili depo kousek od nás takže zásilky vozím tam, otevírací doba do 20
h, lokální zásilky rozvezou hned druhý den a ty které mají na cestě ještě 
jeden překlad o den později. V pondělí večer to podám a ve středu u všeho 
svítí připraveno nebo doručeno. Při podání na pobočce samozřejmě záleží na 
tom jak se sejde svoz ...




V.
-- 
-----------------------------------------
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 5. 12. 2019 17:58:53
Předmět: RE: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong 
" 


Já reklamuji velmi jednoduše. Napíšu na papírek číslo zásilky, datum podání 
a obsah zásilky. Dám to na přepážku, ať mi to vyřídí. A odejdu. To je vše. 
Nevím, jestli je to běžná praxe, nikdy jsem to nedělal jinak. Vystřídalo se 
tam asi 5 vedoucích, nikdy jsem s tím neměl problém. Tedy jednou tam byl 
vedoucí nějaký chlap a ten byl asi ješitný, tak jsme si to vyřešili po 
telefonu. No a jednou jsem to musel podepsat, když on to vypsal.

 
 
Jinak mám takový pocit, že zásilku lze reklamovat i přes web přímo na 
trackingu. Schválně to příště zkus. Myslím, že se tam nahraje podací lístek 
a jede to online.

 
 
Nevím o tom, že by byly potřeba nějaké obraty pro elektronické podání, dělám
to už spousty let. Dříve na disketách, pak na flashce, teď online. Mám svůj 
vlastní soft, který jede přes API. Ale oni mají i podání online na webu. 
Funguje to jako Zásilkovna nebo Uloženka.

 
 
PS: Já docela rád na poštu nadávám, určitě jsem tu v konferenci mnohokrát 
nadával. Ale když to vezmu kolem a kolem, tak mi ta pošta pořád vychází 
nejlépe. Opravdu jo. Ve zkratce, Uloženka, ta začala parádně a pak se 
totálně podělala. Zásilkovna začala s velkou slávou jako super byznys 
hvězdné ženy a velká konkurence České pošty, ale dnes se chová hůř než 
pošta. Přepravní služby, tam já považuji za nejhorší Geis a InTime (ten dnes
patři Mallu a Uloženka také). PPL a DPD a GLS docela jdou, pokud je dobrý 
řidič. Nicméně zkušenosti podavatelů, se kterými se setkávám v 
podnikatelských diskuzních skupinách, jsou takové, že to je v podstatě na 
jedno brdo. Také se tam nikoho nedovolají. A i velcí podavatelé, kteří mají 
velké páky, s nimi mají mnohdy problémy. Zajímavé je třeba rozlišení na 
obchodní a osobní zásilky. B2B zásilky stojí trochu méně, ale řidič nevolá, 
není informace o době dodání a nelze uložit zásilku do jejich výdejního 
místa. B2C zásilky stojí více, je tam trochu lepší servis, ale ty jejich 
časy také nefungují. Mnohdy si řidiči zásilky podepisují sami, protože je 
nedodají v časovém okně a měli by problémy. Pošta má také dodání do firmy, 
cena je trochu nižší, ale mezi servisem není žádný rozdíl. 

 
 
PPS: Jinak třeba dopravci typu Uloženka a Zásilkovna si bez problémů při 
velkém provozu zablokují výdejní místa, protože prostě trafika víc zásilek 
nepojme. Navíc mají omezené velikosti a hmotnosti balíků. Já prostě nepošlu 
přes Zásilkovnu 15 kg balík, je to určené pro malinké zásilky do 5 kg, 
výjimečně do 10 kg. Pak je cena už stejně vysoká. Všichni dopravci dále mají
sezónní příplatky, kdy prostě od listopadu zvednou ceny. Ne že by něco 
zlepšili, prostě za to, že je víc balíků, zvednou ceny. To pošta nedělá.

 
 
PPPS: Doba dopravy. Byly doby, kdy Uloženka dodávala do druhého dne. Už to 
tak není. Dokonce ani nejsou schopni specifikovat nějakou dobu podání. 
Zásilkovna funguje tak, že balíky z výdejních míst svážejí třeba v poledne. 
Jenže zá podávám zásilky odpoledne. Takže většina míst má tak do 16 hodin. 
Když přijdu v 15:55, tak přestože mají do 16 hodin a to podání je opravdu 
rychlé, vyslechnu si kecy, že už chce jít domů a má vypnutý počítač. Mám tu 
naštěstí jednu Zásilkovnu, která má otevřeno déle. Zásilka ale samozřejmě 
ten den už neodejde, takže jde minimálně 2 dny. Jak to je s poštou? Poštu 
mám jednu velmi blízko otevřenou do 19 hodin. Přijdu, hodím balíky, jdu. Pak
jezdím na depo, které je trochu dál, ale nemusím předbíhat lidi ve frontě a 
prodírat se návalem lidí, když jsou dávky. Tam mají myslím také do 19 hodin.
S tím, že zásilky podané do 18 hodin odejdou ještě ten samý den. Ne vždycky 
pošta balík doručí následující den, ale vždy to bude častěji než Zásilkovna,
která nikdy 😊

 
 
Jejej, o přepravních službách by se dalo psát donekonečna 😊 Třeba DPD mi 
naloží balík a nenaskenují. Ne, absolutně není možné, aby řidič naložil 
zásilku a nenaskenoval ji, mi tvrdí na informační lince. Nemohl ji naložit. 
Za týden se objeví kdesi na depu. Ne, neobjeví se tam ten den, ale náhodou 
až za týden. Zákazník si počká. Nestalo se to jen jednou, stalo se to 
vícekrát. Přepravní služby dnes nemají dostupné telefony na pobočky, nikam 
se nikdo nedovolá. Mají jednu centrálu, kde nic nevědí a nic nezjistí. Na 
poštu se dovolám úplně v pohodě. Na přepážku, vedoucí, do depa, do listovní 
dodejny…

 
 

Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem


 
 

 
 From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of V P
 Sent: Thursday, December 5, 2019 3:57 PM
 To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
 Subject: RE: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong
 


 
 
Zatím jsem se Zásilkovnou neměl problém se ztrátou nebo poškozením zásilky, 
takže způsob reklamací nedokáži posoudit. Přitom posílám poslední rok v 
průměru 10 zásilek týdně. Snad to vydrží...



Zato u pošty dlouhá léta opakovaně narážím na problém s dobírkou - sice ji 
vybrali od zákazníka, ale už se nikdo nenamáhal mi ji poslat a prostě čekali
jestli se ozvu. Zvláštní je že nikomu nevadilo že v nějaké pokladně/účtu 
přebývají peníze. Ano, lze to jednoduše reklamovat, jenže to "se" musí zajít
na reklamační oddělení strávit tam 20 minut reklamací atd.




PS: Na té přepážce pošty to akorát polepí R kódy, klidně bych si to polepil 
sám ale podmínky když jsem se o to zajímal tak jsem nesplňoval minimální 
obraty aby to někoho zajímalo. Teď už je splňovat nebudu.


 
 


PPS: Na spoustě míst se pošta zlepšila. Typicky vyzvednutí DRka už není na 
hodinu.




V.P.
-- 
-----------------------------------------
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu
(http://www.pojezdy.eu)

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz(mailto:hw-list na list.hw.cz)>
Datum: 5. 12. 2019 15:35:21
Předmět: RE: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong 


" 


Jo, jo, zlatá Zásilkovna… do chvíle, než se zásilka ztratí nebo poškodí. U 
pošty jsem zatím vždy všechno vyreklamoval, jsou na ně kontakty, dá se všude
dovolat, všechno vyřešit. Zásilkovna dělá mrtvého brouka, absolutně nic 
neřeší. A už se mi to několikrát stalo (nejen mně) a to procento problémů je
poměrně vysoké. Mnohem vyšší než kdy u pošty. Ano, u pošty můžeš všechno 
řešit s nějakým vedoucím nebo s ještě vyšším vedoucím nebo s ředitelem nebo 
s ještě vyšším ředitelem. Přesně o tom to je. U Zásilkovny máš bohužel 
smůlu.

 
 
PS: Porovnávat proces, kdy na poštu chodíš zásilky naťukat, s procesem, kdy 
si to naťukáš sám u Zásilkovny, to je přece nesmysl. Já přijedu na depo 
pošty, přesně jako do Zásilkovny tam hodím hromadu balíků a odcházím ještě 
dříve než z té Zásilkovny.

 
 

Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000

http://www.clexpert.cz(http://www.clexpert.cz), http://www.zahradniksebavi.
cz(http://www.zahradniksebavi.cz)

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem


 
 

 
 From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz
 (mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz)> On Behalf Of V P
 Sent: Thursday, December 5, 2019 3:01 PM
 To: HW-news <hw-list na list.hw.cz(mailto:hw-list na list.hw.cz)>
 Subject: Re: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong
 


 
 
Ja si na naseho postaka nemuzu stezovat, doufam ze ho zase za par mesicu 
neznechuti pracovni podminky.


Ale pred dvema tydny me na CP nastvali tak, ze jsem si v pulce procesu 
odesilani asi 20 zasilek nechal vsechny uz nabouchane vratit a odesel jsem.


 
 


- pani totalne neznala veci a navic arogantni jako jsem uz dlouho nevidel. 
To prvni by nevadilo (treba byla nova) ale v kombinaci s tim druhym ...



- na prvni davce zasilek byly znamky coz drze komentovala jako proc to tam 
davam a jak ma ona vedet kolik jsem tam nalepil kreditu ...



- po pul hodine (!!) u prepazky jsme se dostali k desate zasilce kterou 
nechtela vzit protoze se ji nelibila obalka (zcela bezne ostatnimi 
prepazkovymi pracovniky akceptovana)



Normalne bych to resil s vedoucim, ale ten stal pulku procesu za ni a asi se
dobre bavil, k otazce jestli ma takovou obalku vzit rekl "to prece musite 
vedet vy" a odesel. Tak to holt budeme resit s regionalnim vedoucim....



Zasilky jsem si nechal vratit, predstava ze tam budeme dalsi hodinu a pul 
resit zbyle zasilky me netesila, za tu dobu jsem stihnul dojet na vedlejsi 
postu a bylo to i s usmevem....



 
 


.... zlata Zasilkovna, tam clovek doveze na depo auto plný balíčků a za 5 
minut odjizdi.

-- 
-----------------------------------------
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu
(http://www.pojezdy.eu)

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com(mailto:honza.kuba na gmail.com)>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz(mailto:hw-list na list.hw.cz)>
Datum: 30. 11. 2019 21:28:13
Předmět: Re: [OT] DHL International vs DHL Hong Kong 
" 

Myslím, že to nebude třeba, ten moloch zdechne za chvíli sám. Dávám ČP tak  
rok, maximálně dva...


 
 


Musel jsem teď nedávno poslat dopis z přepážky  - doporučeně.  Čekání , než 
na mě dojde řada cca 30 minut a vlastní podání na přepážce  trvalo  přesně 6
minut, stopoval jsem si to.



Když se rozsvítilo moje číslo jdu k přepážce a paní si tam vesele 
razítkovala nějaký štos dopisů.



Už jen to když vidím, jak tam tím razítkem mlátí , čert by mě vzal.  V 
dnešní době QR kódů a všech dalších vymožeností tam mlátí razítka na dopisy.



Takže tak minuta a půl než to domlátila a odnesla někam pryč a zas se 
vrátila.



Pak si vzala můj dopis a zákaznickou kartu a začala tu adresu psát do PC - 
výsledek, že ta ulice neexistuje.  Existuje a ukazuji  jí na tel.  v GOOOGLE
mapách.



Tak tam další dvě minuty hledala a když nenašla, konstatovala, že to pošle 
tak , jak to je.  
 


Pak jsem zaplatil a dostal naprosto nečitelný výpis na nějakém utrženém 
papíře ( náplň nebo páska v printárně  asi ještě předrevoluční ) ,



na jehož zadní straně byly nějaké adresy a kontakty přeškrtnuté 
propisovačkou. Asi ČP šetří naše lesy :-)



Na ten papír opět rána razítkem. A to měla ještě drzost mi nabídnout zdarma 
založení stavebního spoření  - prý byla bezplatná akce.



 
 


Sumárum 6 minut na úkon, který by mohl být za půl minuty hotový.  Myslím, že
v dobách, kdy na poště nebyly počítače bylo vlastní podání doporučeného 
dopisu s vyplněným podacím lístkem



mnohem rychlejší.



 
 


Děsím se doby předvánoční, až tam budu muset zase jít vystát frontu až mi 
někdo něco pošle.



Je mi jasné, že ona paní na přepážce je to poslední kolečko a za celý ten 
po****ý systém nemůže, ale někdo je za ten svrab ČP zodpovědný...  
 


 
 


https://www.youtube.com/watch?v=2XGattCUugQ
(https://www.youtube.com/watch?v=2XGattCUugQ)  
 


 
 


 
 


 
 


 
 


so 30. 11. 2019 v 18:33 odesílatel Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz
(mailto:fulda na seznam.cz)> napsal:

" 
Bezva, nejsem sám, tak ještě pár lidí a dáme hromadnou žalobu?

Dne 30.11.2019 v 18:28 Zdenek napsal(a):
> O poslední zásilce jsem se dozvěděl jen díky trackingu, když neoznámili 
pokus o doručení.
> Pokud by nefungoval tracking, tak leží na poště a jde zpátky. To může být 
případ té zásilky, která je podle trackingu už 3 týdny v letadle...
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz)
Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz)
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list)
" 

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz)
Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz)
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list)
" 




_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz)
Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz)
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list)
" 



_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191206/5b7e91a7/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list