Re: Mikroměniče pro soláry

Sobota Srpen 31 07:05:00 CEST 2019

Já jsem to tehdy zkusil bez procesoru z několika důvodů.
1. byl jsem přesvědčený, že to taky musí jít, i když to tak nikdo nedělá.
2. chtěl jsem tu konstrukci zveřejnit v časopisu a vím, jaká je nechuť
spousty lidí (co bastlí něco podle návodu), dát do toho procesor, který
si musí někde objednat i s nahraným programem. A programovadlo na
silabsy moc lidí nemá, dělat něco takového s ardurinem by zase bylo
proti mému přesvědčení :-)
Problém nastal právě ve vyhodnocování té nízkofrekvenční modulace šířky
impulzů. I když to šlo přes střídavou vazbu a analogový multiplexer to
synchronně detekoval, stačil rychlejší přeběh a dostalo se to do
regulace, cvičilo to s šířkou impulzů a docházelo k nestabilitě. Nakonec
byla časová konstanta regulační smyčky prodloužená na 1 miutu a
nestíhalo to doregulovat, když se honily mraky po obloze. Holt není nad
digitální filtraci...
Tu diodu na výstupu jsem měl hned od začátku, MOSFET se dvěma
tranzistory. Chodí to dobře.
Teď jsem řešil nějaké řízení dobíjení baterie, dělal jsem na to moduly
se silabsem a potřeboval jsem v těch modulech něco změnit. Ty původní
funkční mi zbyly, teď jeden použiju jako řídící část MPPT regulátoru a
už mám nakreslenou destičku na výkonovou část.

Anděl