Re: Mikroměniče pro soláry

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Srpen 30 23:26:19 CEST 2019

Nekoupite zrejme nic...regulatory pro ostrovy pokud jsou, jsou vesmes
jen na urovni nabojece baterie.

Ja jsem vlastni regl delal ve stejne dobe jako p.Andel (vzpomenul jsem
si na to protoze jsme si prave psali zda MCU ano nebo ne)...ja sel od
zacatku cestou kompletniho powermanagementu a samozrejme s MCU.

prvni prototyp bezel vic nez dva roky z maleho panelu 20Wp na okne a na
nem jsem ladil a resil co je spatne...pomerne dost mi dalo zabrat
osefovat ochranu vlastniho menice proti zpetnemu toku proudu z
baterie...pocital jsem ze na vystupni strane muze litat az 50A a to uz
se fakt neda resit diodou. U ty prvni verze jsem ji dokonce pak
premostoval rele pri dosazeni nejakeho vykonu z panelu.
V dalsim prototypu uz jsem to vyresil specialnim svabem a mosfetem.
Tady je jeste webova stranka, kde se veskere veci logovaly:
http://www.cncnet.info/solar/
je to vypnute tak uz tam nejsou grafy - je ale videt co z toho vsechno
leze za udaje.

Momentalne prototyp 2 bezi uz tretim rokem nonstop na lodi se 140Wp
panelem a v podstate ridi celej tok el.energie na lodi. V pripade nabiti
baterie to plynule pres PWM prepousti prebytky do extra okruhu (mysleno
na topeni/bojler), v okamziku kdy je i tahle vetev zapnuta na 100% tak
to pripina dalsi okruh (on/off) a ma to samozrejme vystup na externi
dobijeni z brehove pripojky (specialni nabijec od Meanwellu
http://www.cncnet.info/galery/Atlantis/meanwell_charger/PB-360-spec.pdf
) pripade, ze by kleslo napeti na bateriich pod nejakou kritickou mez.
Meri to proudy na vsech vetvich (solar 0-20A, baterie a  zatez +-50A) a
samozrejme pocita energie a bilanci.

Tady je online vystup z lodi...neni to ale primo vystup z menice...tohle
je vystup zase z topneho systemu...ale napeti na baterkach to merit umi.

http://www.cncnet.info/atl/

Zrejme ted pres zimu bych to mel predelat...kde bude ESP32 s GSM modulem
delat wifi AP a ostatni systemy budou jako klienti napojeni...tedy i to
topeni a energetika.

Tady jsou nejake fotky, nejake video a vypisy z terminalu a dal jsem tam
i co vsechno se tam da nakonfigurovat a co to meri (vypis ze zdrojaku)

http://www.cncnet.info/galery/mppt/MPPT2/

Mam tu ted na stole druhej kus, kterej chci osadit tou novou radou PICu,
ale stale jsem se nedokopal zmermomocnit ten AD prevodnik...dnes jsem
tomu zase venoval nejaky cas. Dost by se mi ve zdrojaku ulehcilo.

RV