Re: Mech: řezání závitů do nerezu

Úterý Srpen 27 20:11:24 CEST 2019

Když jsou tady odborníci strojaři, také bych se zeptal. Často řežu
závity M3 do hliníku (chladičové profily). Kdysi mi někdo tvrdil, že
hliník by se při obrábění měl mazat lihem. Zkoušel jsem to modelářským
palivem (metylalkohol s ricínovým olejem) a nebylo to nic moc. Teď na to
používám teflonovou vazelínu Ravak a zdá se mi to lepší. Molyku mám sice
taky, ale práškovou a když v ní omatlám závitník, nevidím v tom velký
rozdíl.  Při tom řezání závitů mi dost záleží na tření. Řežu závity do
slepé díry a mám nastavený kroutící moment tak, abych na konci neulomil
závitník.  Když je tření velké (tupý závitník nebo špatné mazání),
nechce to pak se závitníkem točit. Byla by ta řezná kapalina lepší?
Anděl