Re: Mech: řezání závitů do nerezu

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Úterý Srpen 27 16:54:58 CEST 2019

Obraběč nenadával, protože 1.4305 (já ji znám spíš jako 17243) je "automatovka", čili na to, že je to nerez, je dobře obrobitelná. Je potřeba použít strojní závitník do nerezi a řezat závit najednou, buď opatrně ručně nebo ve vrtačce. Díra by měla být 5 mm, ta se musí dělat vrtákem na nerez ("kobalťákem"), obyčejný vrták ji jen tak ošmrdlá a tím se materiál povrchově zpevní a závit nepůjde vůbec. Mazání je nutnost, buď ta vazelína nebo nějaký moderní řezný olej, existují i ve spreji.

Aleš Procháska

 Od:   Jirka Mww <jirka.mww na gmail.com>
 Komu:   HW konference <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   27.8.2019 15:11
 Předmět:   Mech: řezání závitů do nerezu

Dobrý den,
potřeboval bych radu, jak vyřezat závity do nerezu. Je to materiál 1.4305 – válcovaný
 údajně dobře obrobitelný nerez z Matezexu v Hradsci Králové. Nechal jsem si z toho vyrobit
takové kroužky se stěnou 5 mm , obráběč nijak nenadával, takže mu to asi šlo.

Potřebuju do toho udělat závity M6 , díru mám 4.8 mm, zkoušel jsem ji i zvětšit na 5 mm,
ale jde to velmi těžko , v první díře ( 5mm)  jsem hned zlomil závitník č.1. Mazal jsem to vazelínou
točil velmi opatrně, ale vypadá to, že nemám šanci to běžným nářadím udělat.

Bude potřeba nějaký specielní závitník nebo nějaké jiné mazání  ?  Nikdy jsem s nerezem
nic nedělal, tak se asi ptám hloupě.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

       	 	Bez virů. www.avast.com