Mech: řezání závitů do nerezu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Srpen 27 16:53:51 CEST 2019

On Tue, 27 Aug 2019, Jirka Mww wrote:

> Dobrý den,
> potřeboval bych radu, jak vyřezat závity do nerezu. Je to materiál 1.4305 ˙˙
> válcovaný

> takové kroužky se stěnou 5 mm , obráběč nijak nenadával, takže mu to asi
> šlo.
>
> Potřebuju do toho udělat závity M6 , díru mám 4.8 mm, zkoušel jsem ji i
> zvětšit na 5 mm,

Urcite diru minimalne 5mm a pokud to neni kriticke tak i 5.2 .

> ale jde to velmi těžko , v první díře ( 5mm)  jsem hned zlomil závitník
> č.1. Mazal jsem to vazelínou

Byl ten zavitnik novy/ostry ? Na mazani nerezu je vyborny MolySlip MWF
vazelina nebo olej neni tak dobra.

https://www.nako.cz/3018-molyslip-mwf-kapalina-pro-obrabeni-kovu-20ml.html

> točil velmi opatrně, ale vypadá to, že nemám šanci to běžným nářadím
> udělat.

Na nerez je treba pomalu aby se neprehral nastroj. Ten Molyslip se pri
prehrati odparuje a tim to chladi.

> Bude potřeba nějaký specielní závitník nebo nějaké jiné mazání  ?  Nikdy
> jsem s nerezem

Delaji se i zavitniky na nerez, jsou necim povlakovane, jsou drazsi
a myslim ze pri trose smuly budou praskat stejne dobre jako normalni HSS.