Mech: řezání závitů do nerezu

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Úterý Srpen 27 15:11:43 CEST 2019

Dobrý den,
potřeboval bych radu, jak vyřezat závity do nerezu. Je to materiál 1.4305 –
válcovaný

 údajně dobře obrobitelný nerez z Matezexu v Hradsci Králové. Nechal jsem
si z toho vyrobit

takové kroužky se stěnou 5 mm , obráběč nijak nenadával, takže mu to asi
šlo.

Potřebuju do toho udělat závity M6 , díru mám 4.8 mm, zkoušel jsem ji i
zvětšit na 5 mm,

ale jde to velmi těžko , v první díře ( 5mm)  jsem hned zlomil závitník
č.1. Mazal jsem to vazelínou

točil velmi opatrně, ale vypadá to, že nemám šanci to běžným nářadím
udělat.

Bude potřeba nějaký specielní závitník nebo nějaké jiné mazání  ?  Nikdy
jsem s nerezem

nic nedělal, tak se asi ptám hloupě.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW