Indium (bolo Re: Umela zataz)

balu na home balu na home
Středa Srpen 21 22:03:15 CEST 2019

spajkovane to urcite nemusi byt, vysokofrekvencne prudy velmi dobre tecu
aj kapacitou. Este tomu pomaha fakt, ze v puzdre je vzdy push-pull,
takze cez drain jednotliveho tranzistora sice tecie pulzny prud, ale
sucet obidvoch drainov je viacej DC ako VF.

V kazdom pripade, tranzistory odchadzaju hlavne od tepelnych cyklov,
prudoveho pretazenia bondovacich dratov, vykonoveho pretazenia a pri
odpojeni biasu.

Uz tak dve-tri generacie dozadu, VF tranzistory vydrzia plny odraz od
zataze po neobmedzene dlhu dobu. Zosilnovac samozrejme treba dobre
navrhnut (hlavne z tepelneho hladiska), ale kym ma tranzistor bias tak
ho odrazena vlna ho neznici. Od cirkulatorov sa z tohoto dovodu uz
dlhsiu dobu ustupuje, co je logicke, lebo su velmi drahe a su v nich
straty.

Cirkulatory nedavame uz ani do velkych (2MW, 350kW) tranzistorovych
zosilnovacov, ktore napajaju rezonatory, pac tam je stredna hodnota
odrazeneho vykonu radovo 20% nominalneho (aj ked spickova hodnota je
100%), uz to netreba... U supravodivych rezonatorov, kde sa odraza
vsetko naspat cirkulatory stale pouzivame, ale tam zase nie su
tranzistorove zosilnovace.

b.