Umela zataz

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Středa Srpen 21 21:16:48 CEST 2019

Pájení se není potřeba bát, stačí elektrickej vařič, kus hliníku na rozvedení tepla a azbestové ruce, nejlépe dvoje. Přiletoval jsem tak desítky VF tranzistorů, kde se k měděné podložce letoval jak tranzistor tak plošný spoj na vstupu a na výstupu.
A výměna tranzistorů? Proč, slušnej zesilovací modul má na výstupu cirkulátor, kterej zabere hned, a k tomu ochranné obvody, které následně odstaví buzení, aby se zátěž u cirkulátoru neupekla výkonem.
Pak už jenom stačí, aby VF nelezlo do napájecího zdroje a ten dával to co má (třeba 48V) a nikoliv co se mu líbí (třeba 60V).
A i ty pulzní VF tranzistory krátkodobě snesou dlouhý pulz, ale jenom 2-3.
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of ok1uga na volny.cz
Sent: Wednesday, August 21, 2019 5:23 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Umela zataz

Ani náhodou - shořelo by to. Nejde jen o tepelnou ale i o elektrickou vodivost. Ve zmiňovaném VF PA tečou díky velmi nízké impedanci velké VF proudy. Pokud by nebyla dokonalá elektrická vodivost (pasta) docházelo by k lokálním přehřátím a vytvoření lokálního přechodového odporu. To se postupně rozšiřuje v ploše až to buď shoří proudem nebo se to upeče. Tak mi alespoň bylo vysvetleno proč to musí být připájené.
To indium by mělo zajistit nejen tepelnou ale i elektrickou vodivost.

    Martin.