Umela zataz

Středa Srpen 21 18:01:26 CEST 2019

Některé tranzistory určené pro spínací režim mají velice nízkou
zatižitelnost v lineárním režimu při vyšším napětí. Zpravidla ty, co
mají extrémě malý odpor. Takže je opravdu potřeba vybrat ty správné
tranzistory.

Zátěžema jsem se dost zabýval, dělali jsme takhle zkušebnu NiCd baterek.
Pro vyšší výkony jsem kombinoval FETy a rezistory. V principu se jeden
tranzistor lineárně otvíral a až když byl téměř otevřený a většina
výkonu byla na rezistoru, co je s ním v sérii, začal se otvírat další.
Ve výsledku byla většina výkonu na rezistorech a jen malá část na
tranzistorech.
Tady jsou fotky zátěží, které jsme dělali. http://piknymburk.cz/vyb6000.html
Ale nezabýval jsem se s tím, aby se zátěž chovala jako odpor. U baterek
se vždycky řídí proud.

Anděl