FPGA/CPLD, bolo: Pulzny generator

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 15 10:34:19 CEST 2019

Bavime sa o situacii, ked si uz na hrane. U mcu kontrola casovania znamena
pochopenie vnutornej funkcie a (ciastocny) navrat k asm (co zase znamena
pochopenie interakcii vnutri prekladaca). U FPGA, ak by si mal k
dispozicii spominane informacie a prostriedky, by si mohol mat casovanie
pod kontrolou na urovni daleko pod jednym hodinovym cyklom, za cenu
ludskej prace. Ak u mcu hovorim o potrebe setrit mikrowatty, zrejme som uz
"inu technologiu" davno zvolil, takze musim pochopit, kde sa este v ramci
daneho hardwaru da usetrit, a ako. A ze si z tej trojice nespomenul tie
milicenty, tak to je uplne jasne, ze preco... ;-)

Nerozumies tomu, lebo si nikdy na tej hrane v takomto slova zmysle nebol,
vzdy si mal moznost sa pohybovat v relativne pohodlnom strede. Necitil si
tu zufalost, ked jasne vidis, kde by ta hrana az mohla byt, ale nemas
prostriedky na to, aby si ju na to miesto posunul; a pritom tie
prostriedky su len blby kus informacie. To nie je vycitka ani nic podobne,
len konstatovanie faktu; na hranu si predsa isiel v inych veciach.

wek