Re: Rozšíření NAS úložiště QNAP TS-212 o větší disky

Ondřej Pavelka opavelka na gmail.com
Čtvrtek Srpen 1 14:27:47 CEST 2019

Mám samozřejmě oba původní 2TB disky, takže když je vrátím zpět, mělo by to
jet. Zkusím tedy ty nové 4TB smazat a provést to ještě všechno jednou.

Tohel píšou v nějaké diskuzi:
https://www.reddit.com/r/qnap/comments/3n4z5a/i_want_to_replace_both_drives_in_my_qnap_212us/

tankplanker <https://www.reddit.com/user/tankplanker/>
1 point · 3 years ago
<https://www.reddit.com/r/qnap/comments/3n4z5a/i_want_to_replace_both_drives_in_my_qnap_212us/cvlhy6r/>

You can do it by removing one of the drives, then replacing it with the new
drive, rebuilding the array, then repeat with the other drive. At this
point both disks will have a single 2Tb array between them with 2Tb unused.

You will then have to either expand the volume into the unused storage or
create a new volume using that unused storage. The former is slower but
perfectly possible.

By default QNAP runs a very low priority on the rebuild process, it will
take hours and hours for each disk, you can speed this up by following
this: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=10268

Pokud tomu dobře rozumím, pak mám v původně funkčním NASu oddělat jeden
disk, dát tam nový, počkat na rebuild, potom ho vydělat a dát tam druhý 4TB
a počkat zase na rebuild.
Až budu mít takto zrebuildovaný na oba nové 4TB, tak tam mám dát oba 4TB
(mající však pouze oddíl 2TB) a nechat expandovat velikost tohoto oddílu na
plné 4TB...

O.