RE: Rozšíření NAS úložiště QNAP TS-212 o větší disky

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Srpen 1 15:01:31 CEST 2019

POZOR, zavání to problémem… Součástí dat na disku je hlavička RAID pole a v ní je časová značka, pokud nesedí tak se rebuiduje...

Lze vrátit jen jeden a k němu dát nový, ale ne oba staré najednou, pokud nebyly vyndané ve stejný čas (z vypnutého zařízení). Častá chyba „zelenáče“, vede to k rebuildu celého pole z toho disku co byl vyndán jako druhý na první a pokud jsou už unavené kousky tak je možno přijít o data. „Novější“ data začnou přepisovat data na dobrém disku a pokud při tom kopírování zemře tak je o zábavu postaráno.

Radek