Magnetaky :)

Tomas Urbanek turbyho na me.com
Čtvrtek Duben 11 09:02:20 CEST 2019

> On 11 Apr 2019, at 05:32, Pavel Troller <patrol na sinus.cz> wrote:
>
> NĚKTEŘÍ tuto techniku zatratili, jiní ji stále mají jako základní
> poslechové zařízení, zejména když magnetofonových pásků, případně
> vinylových desek, mají plné regály a skříně :-).
>  Musím říct, že když jsem prakticky přešel na poslech nativního analogu
> (ty nahrávky jsou většinou z doby, kdy digital se nepoužíval ani ve
> studiích), z mp3 mi začínají naskakovat pupínky :-).

No myslel jsem to obecne. Odklon od analogu a zejmena pasek je od 90 let proste fakt. Byt se to ted zacina trochu menit. Ale kdyz ty pasky ted tak posloucham, tak mi to proste nedava smysl. Ten zvuk z pasky, respektive z analogu obecne, je proste prijemnejsi a ani po delsi dobe neunavi. No proste se mi to libi, byt nejsem zadny zaprisahly hifista :)

> Taky mám jeden tento model, ale se čtvrtstopými hlavami a pro dlouhodobý
> záznam - má rychlosti 2.38 a 4.76. Tedy používám jen málokdy, protože v
> těchto rychlostech prakticky žádné nahrávky nemám.

Tento kus je 7 1/2 a 15. Pokud si dobre pamatuji, tak se tyhle Revoxy na 3 3/4 a 7 1/2 predelavali na 7 1/2 a 15? V mechanice asi ani zde rozdil nebude, takze by mel jit predelat ten tvuj taky, nebo ne?

> MImochodem mám k dispozici testovací pásky pro nastavení hlav, úrovní i
> korekcí snímacího řetězce. Bohužel celostopé, ale pro půlstopé použít
> jdou, jen nejde tak přesně nastavit výška hlavy jako u speciálního pásku,
> který má signál přesně mezi stopami a nastavuje se na shodnou úroveň
> v obou stopách. Takže pokud by bylo potřeba, mohu zapůjčit.

Pasky mam jak pro 1/4 4 stopy, tak pro 1/4 dve stopy. Taky jsem vyhrabal i pasky na 1/2. Servisoval jsem to koncem 80 a v prvni pulce 90 let, tak mam jeste ulozene zasoby. Nastesti jsem bordelar a tak jsem to v nejakem uklizecim navalu nevyhodil :)