Magnetaky :)

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Duben 11 09:37:28 CEST 2019

Jeden pokus z cias davnych.
Potreboval som na magici (tusim B100 alebo tak)
nahrat novu muziku. Tak som si povedal, ze pasku
najskor dokladne vymazem za pomoci pridavneho magnetu
Vysledok bol znacny sum. Vtedy som este nevedel nic
o predmagnetizacii vysokofrekvencnym oscilatorom (co ma riesit nelinearitu) ale
ani teraz mi moc nie je jasne, kde sa ten sum zobral.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomas Urbanek
Sent: Thursday, April 11, 2019 9:02 AM
To: HW-news
Subject: Re: Magnetaky :)

> On 11 Apr 2019, at 05:32, Pavel Troller <patrol na sinus.cz> wrote:
>
> NĚKTEŘÍ tuto techniku zatratili, jiní ji stále mají jako základní
> poslechové zařízení, zejména když magnetofonových pásků, případně
> vinylových desek, mají plné regály a skříně :-).
>  Musím říct, že když jsem prakticky přešel na poslech nativního
> analogu (ty nahrávky jsou většinou z doby, kdy digital se nepoužíval
> ani ve studiích), z mp3 mi začínají naskakovat pupínky :-).

No myslel jsem to obecne. Odklon od analogu a zejmena pasek je od 90 let proste fakt. Byt se to ted zacina trochu menit. Ale kdyz ty pasky ted tak posloucham, tak mi to proste nedava smysl. Ten zvuk z pasky, respektive z analogu obecne, je proste prijemnejsi a ani po delsi dobe neunavi. No proste se mi to libi, byt nejsem zadny zaprisahly hifista :)

> Taky mám jeden tento model, ale se čtvrtstopými hlavami a pro
> dlouhodobý záznam - má rychlosti 2.38 a 4.76. Tedy používám jen
> málokdy, protože v těchto rychlostech prakticky žádné nahrávky nemám.

Tento kus je 7 1/2 a 15. Pokud si dobre pamatuji, tak se tyhle Revoxy na 3 3/4 a 7 1/2 predelavali na 7 1/2 a 15? V mechanice asi ani zde rozdil nebude, takze by mel jit predelat ten tvuj taky, nebo ne?

> MImochodem mám k dispozici testovací pásky pro nastavení hlav, úrovní
> i korekcí snímacího řetězce. Bohužel celostopé, ale pro půlstopé
> použít jdou, jen nejde tak přesně nastavit výška hlavy jako u
> speciálního pásku, který má signál přesně mezi stopami a nastavuje se
> na shodnou úroveň v obou stopách. Takže pokud by bylo potřeba, mohu zapůjčit.

Pasky mam jak pro 1/4 4 stopy, tak pro 1/4 dve stopy. Taky jsem vyhrabal i pasky na 1/2. Servisoval jsem to koncem 80 a v prvni pulce 90 let, tak mam jeste ulozene zasoby. Nastesti jsem bordelar a tak jsem to v nejakem uklizecim navalu nevyhodil :)