Re: Porovnání čidel MEMS na meteorologii

Ales Filip nostromo na khnet.info
Čtvrtek Duben 4 08:46:02 CEST 2019

Dobrý den,

Po několika letech testování jsem dospěl ke kombinaci DS18B20, BME280 na
tlak, a SHT31 na vlhkost. Teplota je jasná, tu to měří docela dobře,
tlak jsem doladil posunem nadmořské výšky o cca 5m, a ukazuje už 2 roky
naprosto přesně podle ČHMÚ, který má meteostanici asi 12km ode mne. S
vlhkostí je trochu problém, ale po testech DHT22, HTU21D, a dalších asi
5ti čidel ukazuje SHT31 nejlépe. Každopádně, když ho vybalíte a
zapojíte, tak mu trvá cca 24h než začne fungovat. On sice ukazuje ihned
po vybalení něco, ale při změně o např. 10% ukáže změnu jenom třeba 5%,
a trvá mu několik hodin, než doleze na těch 10%. Po ustálení potom
reaguje rychleji.
Všechna čidla jsem kupoval v číně, od Farnella mám jenom kalibrované
HIH4000 čidlo, ale to je už asi 6 let staré, takže stejně bude už asi
rozjeté.

S pozdravem,
--
/Aleš Filip