OT: WebAssembly

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Září 25 15:55:40 CEST 2018

Ano, všechny ty "moderní" programovací jazyky vznikly hlavně proto, že
programátoři nejsou schopni udržovat nějakou rozumnou míru disciplíny.
To není výtka, ale konstatování faktu. GC je proto, že ne vždy je možné
spojit odpovědnost za vytvoření objektu na haldě a jeho destrukci
přehledně do jednoho modulu. Ale v moderním C++ už na to existují
techniky, stejně tak na stringy, které práci o hodně usnadňují. Protože
dělám hlavně firmware do uP, kde se dá použít C i C++, Qt framework pro
psaní doprovodných aplikací mi dost dobře vyhovuje, má přehlednou
dokumentaci a uvnitř je dost konzistentní, kód je poměrně dobře čitelný.
Kdysi jsem zkoušel javu, rust a jiné, ale nic z toho mě zase tak moc
nezaujalo aby to stálo za to naučit se s tím pracovat. Ale chápu k čemu
by se tyhle jazyky daly použít a v čem jsou výhodnější než C++.

Mrazík