OT: WebAssembly

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Září 25 14:02:16 CEST 2018


Jasně, je to ještě v plenkách. Chtěl jsem to jen vyzkoušet. Fakt je, že 
pokud použiju Qt framework tak v zásadě do původního kódu vůbec nemusím 
sahat a v prohlížeči to prostě funguje. Sice je tam mnoho omezení, ale k 
něčemu by se to použít dalo. Já to v zásadě k ničemu nepotřebuji, ale dá 
se o tom uvažovat jako o další možnosti jak patlat web pro člověka, 
který ovládá spíš C/C++ než JS. Pořád mi to připadá rozumnější než 
programovat mikroprocesory v javascriptu nebo v pythonu.

Mrazík

Dne 25.9.2018 v 12:32 Jiří Nesvacil napsal(a):
> Zdravím,
> javascript nebo webassembly si většina prohlížečů zkompiluje a je jedno 
> při běhu, co to je. Na rozdíl od jiných jazyků pole, kolekce,.. jsou 
> někdy efektivnější a někdy méně efektivnější, tím je dána výsledná 
> rychlost. Podobně to může být i s dalšími vlastnostmi např. s interakcí 
> s OS, prostředím některá volání budou pomalejší a některá rychlejší. 
> Nelze asi bez rozmyslu a testu jen vzít aplikaci v c++ a tu takto 
> přeložit, výsledky v rychlosti budou nečekané.
> Unity v webassembly udělala hru a tam tu rychlost poměrně dobře využila. 
> Co se týká vyšších jazyků, tam M měl nějaký projekt, který se snažil 
> emulovat celý NET Frmework a vznikly z toho mega kódu tj. nepoužitelný 
> systém. Obecně jít a přeložit c++ app do javascriptu/webassembly bude 
> náročné tj. musíte dobře znát obojí a ještě ty nástroje nejsou 
> prošláplé, jinak je snad lepší to psát v javascriptu či typescriptu než 
> takto překládat z c++, protože nevíte co Vám z toho vyleze a jak to 
> napsat, aby jste dosáhli určitého výsledku.
> 
> Jirka
> 


Další informace o konferenci Hw-list