OT: WebAssembly
Miroslav Mraz
mrazik na volny.cz
Úterý Září 25 14:02:16 CEST 2018
Jasně, je to ještě v plenkách. Chtěl jsem to jen vyzkoušet. Fakt je, že
pokud použiju Qt framework tak v zásadě do původního kódu vůbec nemusím
sahat a v prohlížeči to prostě funguje. Sice je tam mnoho omezení, ale k
něčemu by se to použít dalo. Já to v zásadě k ničemu nepotřebuji, ale dá
se o tom uvažovat jako o další možnosti jak patlat web pro člověka,
který ovládá spíš C/C++ než JS. Pořád mi to připadá rozumnější než
programovat mikroprocesory v javascriptu nebo v pythonu.
Mrazík
Dne 25.9.2018 v 12:32 Jiří Nesvacil napsal(a):
> Zdravím,
> javascript nebo webassembly si většina prohlížečů zkompiluje a je jedno
> při běhu, co to je. Na rozdíl od jiných jazyků pole, kolekce,.. jsou
> někdy efektivnější a někdy méně efektivnější, tím je dána výsledná
> rychlost. Podobně to může být i s dalšími vlastnostmi např. s interakcí
> s OS, prostředím některá volání budou pomalejší a některá rychlejší.
> Nelze asi bez rozmyslu a testu jen vzít aplikaci v c++ a tu takto
> přeložit, výsledky v rychlosti budou nečekané.
> Unity v webassembly udělala hru a tam tu rychlost poměrně dobře využila.
> Co se týká vyšších jazyků, tam M měl nějaký projekt, který se snažil
> emulovat celý NET Frmework a vznikly z toho mega kódu tj. nepoužitelný
> systém. Obecně jít a přeložit c++ app do javascriptu/webassembly bude
> náročné tj. musíte dobře znát obojí a ještě ty nástroje nejsou
> prošláplé, jinak je snad lepší to psát v javascriptu či typescriptu než
> takto překládat z c++, protože nevíte co Vám z toho vyleze a jak to
> napsat, aby jste dosáhli určitého výsledku.
>
> Jirka
>
Další informace o konferenci Hw-list