OT: WebAssembly

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Úterý Září 25 12:32:20 CEST 2018

Zdravím,
javascript nebo webassembly si většina prohlížečů zkompiluje a je jedno
při běhu, co to je. Na rozdíl od jiných jazyků pole, kolekce,.. jsou
někdy efektivnější a někdy méně efektivnější, tím je dána výsledná
rychlost. Podobně to může být i s dalšími vlastnostmi např. s interakcí
s OS, prostředím některá volání budou pomalejší a některá rychlejší.
Nelze asi bez rozmyslu a testu jen vzít aplikaci v c++ a tu takto
přeložit, výsledky v rychlosti budou nečekané.
Unity v webassembly udělala hru a tam tu rychlost poměrně dobře využila.
Co se týká vyšších jazyků, tam M měl nějaký projekt, který se snažil
emulovat celý NET Frmework a vznikly z toho mega kódu tj. nepoužitelný
systém. Obecně jít a přeložit c++ app do javascriptu/webassembly bude
náročné tj. musíte dobře znát obojí a ještě ty nástroje nejsou
prošláplé, jinak je snad lepší to psát v javascriptu či typescriptu než
takto překládat z c++, protože nevíte co Vám z toho vyleze a jak to
napsat, aby jste dosáhli určitého výsledku.

Jirka