OT: WebAssembly

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Září 25 11:41:57 CEST 2018

Ano to je zřejmě v pořádku. Je to dost nové, měly by fungovat prohlížeče
Firefox, Chrome, Opera a Safari. Ona je pomalá i nativní aplikace,
zpomalení v prohlížeči by mělo být tak 2. až 3. násobné (tedy nikoli
10-100x, jak tady už padlo). Pokud ten moloch správně chápu JS by tomu
měl poskytovat jakési běhové prostředí a kompilátor. Samotný kód napsaný
v C/C++ by měl být ve více stupních přeložen do víceméně nativního kódu,
zdržuje jen to, že tento kód zdaleka není optimální a systémová volání
zprostředkovává právě ten JS.
Zatím to zdaleka není použitelné pro cokoli rozumného, ale dá se to
testovat. Jenže podobné věci už tu byly - java aplety, Adobe Flash a
jiné. Po pár létech upadly do zapomnění. Uvidíme co provede tohle.

Mrazík