Instalace USB driverů FTDI / Papouch 485 na WIndows 10 64b

Ondřej Pavelka opavelka na gmail.com
Pondělí Září 10 19:30:27 CEST 2018

Přeji pěkný večer,
už půl roku se neúspěšně snažím nainstalovat drivery FTDI (Papouch SB485)
na svůj počítač s WIndows 10 64bit. Vždycky když mě napadne nějaký postup,
tak ho vyzkouším, ono to nejde, tak to zase nechám měsíc hnít a tak pořád
dokola. Kdysi se to přes Teamviewer panu Hendrychovi od Papoucha povedlo,
pak jsem přeinstaloval windows a jsem opět v bodu nula. Hrál jsem si v INF
souborech s VID a PID (jsou totiž odlišné od klasických převorníků
RS232/USB), dokonce jsem si i vytvářel podle známého VID 5050 a PID 0103
vlastní instalační sestavu, ale nepomohlo to.

Po připojení Papoucha 485 do USB se objeví ve správci zařízení "Další
zařízení" - "Papouch SB485" a žádná metoda nainstalování driverů nefunguje
- prostě je to odmítne, že Systém Windows nemůže najít ovladače pro vaše
zařízení. Přes aktualizaci driverů to nejde, násilné přidání přes soubory z
disku taky ne. Na počítači mám několik FTDI rozhraní i CP2102, s ničím
nemám problém, jen s tím SB485.

V zoufalství mám připraveno, že pomocí utility pro změnu EEPROM v FTDI
obvodu z toho udělám normální RS232/USB převodník. Ale přece se to musí dát
udělat nějakou standardní cestou. Už netuším, co bych mohl udělat jinak.

Oficiální návod jak instalovat i moje obrazovky jsou zde -
https://drive.google.com/open?id=1UjFvIwQAk4FABOl_5sfyJaFw_qDKpZEu

Máte nějaký nápad ? Např. co mám zkontrolovat nebo co umazat ? Ten návod,
co Papouch přikládá k driverům, jsem pochopitelně zkoušel.
Pro adresář "CDM v2.12.18 WHQL" Certified to napíše, že není kompatibilní
nebo určený pro 64 bitový systém, pro doporučený adresář "CDM 2.04.06 WHQL
Certified" z návodu to stejný.

Buď něco nevidím, nebo to opravdu nejde...

Díky,
Ondra