Re: Malý řídící počítač/PLC

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Sobota Říjen 27 21:51:09 CEST 2018

Zdravím

Pokud budete chtít něco co zmákne "kdokoliv" tak Schneider, Beckhoff,
Mitsubishi nebo Siemens.
Pokud u toho chcete mít rovnou i PC do kterého si můžete dát vlastní
software pro další věci než jen pro PLC, tak Bechkoff.
Bohužel nic z toho nebude laciné zvláště při pár kusech za rok. U všech
jmenovaných je celkem "jednoduché" programování pomocí strukturovaného
textu (něco jako pascal ale má dost odlišností).
Co jsem zkoušel různé levné varianty PLC (ale už je to déle) tak měly
většinou jen ladder nebo instrukční list což bych nazval textově napsaný
ladder. Obojí je dost odlišný styl od C či Pascalu a to nejen v psaní,
ale i v myšlení jak to udělat aby to fungovalo.
Zajímavé je třeba i Zelio, ale to není PLC ale inteligentní relé a tomu
odpovídají i možnosti a rychlost.
Co se týče RS232 tak to je v dost PLC problém. Jednak je dost na ústupu
a jsou tam rovnou ethernetová rozhraní. Do některých PLC ani nedostanete
svůj vlastní protokol a nebo je to dost krkolomné práce navíc. Z této
strany by asi nejsnazší bylo IPC od Beckhoffa což je počítač kde si
uděláte co potřebujete a pro obsluhu IO použijete runtime pro PLC a s
ním můžete komunikovat z vašeho programu, bohužel cena je šílená.

Milan