Re: Malý řídící počítač/PLC

Standa Palas stpalas na volny.cz
Sobota Říjen 27 23:02:13 CEST 2018

Dobrý den

Z Českých výrobců zkuste Amit, Teco Kolín nebo třeba DOMAT. Všichni
tihle výrobci vyrábějí různé řady PLC sériová linka 232/485, ethernet,
binární/analogové vstupy/výstupy jsou samozřejmostí. Programovací
software bývá zdarma, nebo dost levný. Základy programování těch PLC se
naučíte za jeden den, nebo absolvujete školení. Bohužel cena je o dost
vyšší než za arduino. Výhoda je, že tyhle průmyslové PLC jsou velmi
odolné rušení. To, co tam naprogramujete tam poběží pořád. Arduino mívá
se stabilitou občas problém. Hlavně v průmyslu kde jsou třeba frekv.
měniče, nebo stykače. Arduino je spíš hračka, jako hotové  zařízení bych
se to asi nabídnout neodvážil. Z těch uváděných PLC bych se Siemensům
obloukem vyhnul. Je to docela drahé a komplikované. Ostatní uvedené
zahraniční výrobce znám jenom velmi obecně, nebo vůbec, tak nemohu
chválit ani hanět.
Pokud se jedná o protokol na RS232, tak u Amitu, nebo u Teca si můžete
nadefinovat a napsat vlastní protokol pro posílání dat po sériové lince
PLC, nebo použít třeba Modbus který tyhle regulátory běžně zvládají a je
to velmi jednoduchý a rozšířený standard.

S.P.